Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Ministr Jurečka si střihl roli v reklamě: Propaguje české Vánoce, nebo sám sebe?

Autor: simao - 
16. prosince 2014
17:49

S ministrem zemědělství Jurečkou se můžete nyní setkat i během reklamních pauz při sledování svých oblíbených televizních filmů či seriálů. Třeba toho s ministrem obrany Stropnickým. Jurečka si totiž střihl roli v reklamním spotu. Co propaguje? Podle kritiků sebe a ještě ke všemu za státní peníze. S tím ale ministerstvo nesouhlasí.

Nejmladší ministr Jurečka (KDU-ČSL) se neváhá vyfotit s vidlemi či za volantem traktoru, zemědělství je mu vlastní. Jurečka se nyní v kampani svého resortu rozhodl vystoupit v televizní reklamě, která prosazuje „Vánoce s chutí naší země“ a chce upozornit na kvalitní produkci českých zemědělců a výrobců. Kampaň vyšla ministerstvo odhadem na 30 milionů – 14 milionů je určeno na samotnou kampaň, 16 milionů na spotřebitelskou soutěž. Na honoráři pro její hlavní hereckou tvář se ale ušetřilo.

Tejc: Jurečkova osobní propagace

Jurečka v rámci kampaně „České Vánoce“ píše před kamerou štětcem a odříkává reklamní repliku. Podobně jako ministr obrany Martin Stropnický, který se objevuje i nadále v novácké Kriminálce Anděl, však schytal za svůj herecký výstup kritiku. A to i od poslaneckého kolegy z vládní koalice. „V reklamě, ve které si zahrál pan ministr Jurečka, jsem si nevšiml žádné české potraviny. Všiml jsem si jen propagace pana Jurečky,“ řekl MF Dnes Jeroným Tejc (ČSSD).  

Ministerstvo: Lepší ministr Jurečka než nějaká celebrita

„Ministr Jurečka je sám aktivním zemědělcem. Stále se tak cítí. Proto se snaží ze své funkce našemu zemědělskému a potravinářskému odvětví pomoci všemi možnými způsoby. Kampaň se připravovala tak, aby byla spuštěna až po volbách a nikdo neobviňoval ministra z toho, že se snaží ´uhrát politické body´," odpověděl na dotaz Blesk.cz ředitel odboru komunikace ministerstva zemědělství Hynek Jordán. 

„Člověk, který je sám zosobněním zemědělce, je podle nás lepším přenositelem informací než nějaká celebrita, které by vztah k národnímu patriotismu v oblasti potravinové soběstačnosti asi málokdo věřil. Pokud bychom v reklamě ukázali konkrétní české produkty, pak je zde riziko nedovolené podpory, kterou zakazuje EU. Pravidla jsou v tomto striktní,“ vysvětlil Jordán a okomentoval tak Jurečkovo hraní i Tejcovu kritiku.  

Na Twitteru pak dnes reagoval na diskuze kolem „své“ reklamy i samotný Jurečka. A vysvětloval, proč se rozhodl vystoupit ve spotu na podporu českých potravin.

andreslawicky ( 17. prosince 2014 11:48 )

Tahle vláda nemá šanci vydržet déle nežli do jara jelikož co je dobré pro Agrofert je dobré pro občana ČR už moc asi zabírat nebude

radar666 ( 17. prosince 2014 10:13 )

Jen idiot nebo bulvární pisálek v tom může vidět osobní reklamu.Je to pouhá závist. Co udělali tito závistivci nebo pisálkové pro české zemědělce ? Nic !! Mají jen blbé kecy když se to někdo snaží napravit.Dal bych jim vidle do ruky a včil ukažte jací jste machři !Otázka je,jestli vůbec vědí tito chytrolíni ,co jsou to vidle ?!

autentickej ( 17. prosince 2014 09:23 )

Hlavně kouzelnej je tam ten Massey-Ferguson, to je asi nějaká nová divize Zetoru. České Vánoce jak vyšité.

moiaza ( 17. prosince 2014 08:42 )

Panbičkářovi nevěřím ani "dobrý den". Letité zkušeností mě v tom jen utvrzují.

ninunka ( 17. prosince 2014 03:14 )

PS: santí: pro Tebe na krésné ráníčko https://www.youtube.com/watch?v=CevxZvSJLk8

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa