Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Šéfka áček Karolína Topolová: Lidem teď musíme za ojetiny dávat víc!

Autor: shp - 
27. února 2015
06:29

Stát se rozhodl zrušit polopřevody ojetých aut a velké množství Čechů si s tímto problémem stále láme hlavy. Naštěstí byla hostem chatu Blesk.cz ředitelka autobazaru AAA AUTO Karolína Topolová, která všechny náležitosti vysvětlila. Přiznala také, že kvůli nedostatku novějších ojetých vozů museli zvýšit výkupní cenu ojetin.

Kvůli nízkým prodejům v období ekonomické krize a po ní v letech 2007-2012 je na trhu málo kvalitních „mladších“ ojetin do sedmi let stáří, s nízkým nájezdem kilometrů, které jsou naopak nyní hodně žádané. Proto jsme u těchto vozů museli zvýšit výkupní ceny v průměru až o desetinu,“ přiznala Topolová na chatu Blesk.cz.

Někteří čtenáři si mysleli, že se jich zrušení polopřevodů netýká. „Vůz jsem na sebe nepřevedl kvůli tomu ekologickému poplatku, nechci jen tak zbůhdarma přijít o 15000 korun. Nemyslím si, že by se mi mohlo i po konci června něco stát,“ napsal čtenář Jarda. Jenže neměl pravdu.

To jste na omylu. Po 30. červnu budou „nedohlášené vozy“ automaticky a trvale vyřazeny z Centrálního registru vozidel. Okamžikem vyřazení z registru nebude vozidlo schváleno pro provoz na pozemních komunikacích a nebude mít platné povinné ručení,“ vysvětlila Topolová.

Pokud po posledním červnu pojedete s nezaregistrovaným vozem, hrozí vám odnětí řidičského oprávnění až na dobu 6 měsíců a pokuta 50 000 korun. Přijďte vůz prodat k nám a vyřídíme problém za vás,“ dodala. Lidé se také často ptali na důvody, proč řidiči své vozy neregistrují.

Při telefonickém dotazování naše Kontaktní centrum zjistilo, že jde o několik základních důvodů. Jde buď o snahu se vyhnout nějaké povinnosti, nebo neznalost, či zapomnětlivost. Někdo na sebe vůz nepřevede proto, aby nemusel platit ekologický poplatek, někdo proto, že na to zapomněl, nebo dokonce ani neví, že to měl udělat. Spousta vozů už možná ani neexistuje,“ poznamenala.

Vysvětlila také, proč se pro zrušení polopřevodů rozhodlo ministerstvo. „Ministerstvo dopravy se snaží vyčistit Centrální registr automobilů od vozidel, která nemají jasného majitele. Z hlediska větší přehlednosti trhu je to dobré opatření. Přinese také větší jistotu bývalým majitelům, že nebudou odpovědní za vozy, které dříve vlastnili a noví vlastníci si je na sebe nepřepsali,“ napsala.

Zároveň se ale ohradila, že by šlo o zlodějnu, o čemž byli někteří čtenáři přesvědčeni. „Dovolila bych si oponovat. Jistě není v ničím zájmu, aby byla v provozu vozidla, která nemají v registru uvedeného skutečného majitele. Pokud je toto opatření zavedeno zákonem, je podle mého názoru pozice státu velmi silná,“ uzavřela.