„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou“, říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu vozů neustále zvyšují, a proto firma přistoupila k velmi zásadnímu rozhodnutí - poskytovat k prodávaným vozidlům Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí každé vozidlo na škále sedmi hvězdiček.

Autor: Auto Esa

„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a pokračuje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není zatíženo exekucí a v případě že se v budoucnu ukáže, že je, bývá to obvykle dosti zásadní problém,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA denně vykoupit až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.

Nutnost důkladného prověřování vozidla potvrzuje i zkušenost pana Karla M. z Liberce: „Koupil jsem ojetou oktávku u jednoho menšího prodejce, protože se mi cena zdála velmi výhodná. Bohužel se následně ukázalo, že vůz byl v exekuci a tak mi jej soudní exekutor zabavil a dodnes nemám ani peníze ani auto.“ Doporučení odborníků proto zní – ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.