„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou“, říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se proto požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují. Auto ESA proto začalo k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.

Autor: Auto Esa

„Nekontrolujeme však pouze technický stav a počet ujetých kilometrů, ale také další důležité informace, které běžný klient nemá šanci zjistit“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se například na to, zda vůz není zatížen exekucí, zda není veden jako odcizený, nebo zda neslouží jako zástava u nějaké finanční instituce.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekučním registru. V případě, že se ale v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle pro nového majitele dosti zásadní problém. Vozidlo je totiž bez náhrady zabaveno a jen velmi těžko se lze zpětně dostat k náhradě škody,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo právě problémům s exekucí. Tyto vozy pak většinou končí v soukromé inzerci nebo u malých bezejmenných autobazarů. Certifikát kontroly vozu je tak pro zájemce o ojetý vůz zásadním dokumentem, neboť potvrzuje nejen prověření čtrnácti důležitých parametrů, ale také hodnotí vůz na škále sedmi hvězdiček. „V naší nabídce se nevyskytuje ani jedno vozidlo s Certifikátem kontroly vozu, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.

Doporučení odborníků proto zní – ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.