Přednáška zaměřená na genderové stereotypy a na to, jak je chytře cílená reklama, měla obrovský úspěch. Přednášející Tereza Eisensteinová se rozpovídala o tom, čemu se věnovala při svých studiích v Birminghamu. 

Muži nejsou z Marsu a ženy z Venuše. Jedná se o genderový stereotyp,“ vyvrátila přednášející známou tezi, která je neustále omýlaná. Argumentovala navíc nejnovější studií zaměřenou na ženský a mužský mozek.

„Ovlivňuje nás společnost, ve které žijeme, ne to, zda jsme muž nebo žena,“ pokračovala ve vysvětlování toho, jak nás reklama od útlého dětství nutí si myslet, že růžová je pro holky a modrá pro kluky, protože se v pozdějším věku zákazníkům produkty ještě lépe prodávají.

V pozdějším věku totiž muži sáhnou po tom, co je drsné. Jako například u známého kolového nápoje v light verzi. Ten si kupovaly ženy, protože je to přece něco lehké. „A tak výrobce nakonec šel ještě dál a vyrobil verzi zero,“ rozesmála se Tereza nad tím, jak snadno se nechá společnost ovlivňovat.

Široké publikum mladých naslouchalo. Po dokončení přednášky přišel obrovský aplaus. „Jsem za tuhle přednášku moc vděčná. Zajdu si koupit pánské žiletky... Pokud tedy budou zrovna levnější než ty určené pro ženy,“ zasmála se Andrea (25), která přišla na akci společně s kamarády.

Podívejte se na video z přednášky:

Fotogalerie
9 fotografií