„Do konce srpna bude dokončena Plaská ulice ve druhém směru do města,“ řekl zástupce velitele plzeňských strážníků Marek Šilhan. Do konce roku pak bude nainstalováno úsekové měření i v obou směrech ve Folmavské ulici u Panasonicu, a dále v Koterovské ulici na Slovanech na výjezdu a příjezdu do Plzně v místě napojení na ulici U Seřadiště, kde končí přivaděč od dálnice D5.

 Do konce roku 2019 by měly přibýt kamery i v Sukově ulici, na Karlovarské a v ulici Edvarda Beneše, všude obousměrně. Na všech úsecích budou na řidiče na měření upozorňovat dopravní značky.

 Město může nové měřené úseky vybírat flexibilně. „Záleží na finančních možnostech a zájmu města. Peníze na nové kamery a software je ale možné získávat právě z provozu stávajících zařízení,“ řekl Šilhan.

 První úsekové měření rychlosti spustila Plzeň před třemi lety na více než půlkilometrovém úseku v Plaské ulici. Tu vybrala po konzultaci s policií. Na měřený úsek mezi křižovatkami Plaská - Studentská a Plaská - Okounová upozorňují značky. Kamery jsou vidět z dálky, úsek je označen na vozovce čarami.

 „Rychlost se tam snížila. Výjimečně tam už teď někdo jede více než osmdesátkou, což byla dříve běžná praxe,“ řekl vedoucí magistrátního odboru bezpečnosti, prevence kriminality a krizového řízení Aleš Průša. Pořád tam ale ještě překračují rychlost stovky řidičů ročně, první rok jich bylo přes 4000.

 Kromě technických odstávek funguje v úseku měření nepřetržitě. Ve chvíli, kdy řidič ve vymezeném úseku překročí rychlost, systém ho automaticky zadokumentuje. Městská policie pak z radarů stáhne informace a fotografie aut. Údaje o provozovateli vozidla pak předá odboru správních činností magistrátu k dalšímu řešení.

 VIDEO: Řidič v Brně na to pořádně šlápnul, naměřili mu rychlost 119 km/h.