„Jedná se o nákup 40 kusů kloubových autobusů SOR NB 18 vycházející z rámcové smlouvy, vysoutěžené v závěru loňského roku. Dodání celkem 40 kusů je rozplánováno v dílčích dodávkách v průběhu celého roku 2019,“ informovala mluvčí DPP Aneta Řehková.

S firmou má podnik rámcovou smlouvu. Vozy nyní nakupuje na základě tzv. prováděcí smlouvy, kdy poptá potřebný počet vozů a firma mu je dodá. Konkrétní cena autobusu se odvíjí vždy na základě výsledku tohoto řízení. DPP má nyní uzavřeny s firmou SOR Libchavy dvě rámcové smlouvy, a to na dodávku až 150 nízkopodlažních autobusů a 50 kusů standardních vozů.

Dodané autobusy budou podle již dřívějších informací splňovat emisní normu euro VI, budou mít plně automatizované převodovky, klimatizaci v celém voze, kamerový systém nebo automatický hasicí systém motoru. Uvnitř budou rovněž čidla na počítání cestujících a do kloubových vozů se vejdou dva invalidní vozíky. Autobusy nasazené na příměstské linky budou vybaveny přístroji na prodej jízdenek prostřednictvím karty.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, a to bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně necelé čtyři miliardy korun.