Dle výsledků za poslední čtvrtletí roku 2018 dosáhl Amazon příjmu 72,4 miliardy dolarů, zatímco minulý rok to bylo během stejného období tří měsíců jen 60,45 miliardy dolarů. Zisk byl jen 3 miliardy dolarů, čemuž se ale u Amazonu nelze divit, protože minulý rok to bylo 2,9 miliardy dolarů. Amazon trvale drží extrémně nízkou marži a masivně investuje do všech oblastí, ve kterých operuje. Je jich přitom stále více. Příjem za celý rok 2018 je 232,9 miliardy dolarů.

Kromě cloudu, kde se na špičku dostal jako první a stále se na ní drží (meziroční růst 45 %, čtvrtletní příjem 7,4 miliardy dolarů), se v poslední době začal více soustředit i na reklamu.

Reklama souvisí nejen se samotnou platformou amazon.com, ale také obsahem, který Amazon nabízí v rámci knih, hudby, videa nebo například streamování (twitch.tv). Amazon jen za poslední čtvrtletí utržil z reklamy 3,38 miliardy dolarů, přičemž za celý rok to bylo přibližně 10 miliard dolarů. Jeho reklamní byznys mezičtvrtletně vyrostl o 97 %, přičemž dle plánů by měl v roce 2023 z reklamy samotné generovat 38 miliard dolarů.

TIP: Amazon testuje flotilu robotů, kteří budou doručovat balíčky až ke dveřím

Pro srovnání - Facebook z reklamy vydělává aktuálně 56 miliardy dolarů ročně a Google pak za stejný rok 2018 utržil převážně na reklamě 136 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že trh s reklamou je omezený, lze předpokládat, že bude Amazon ukrajovat část reklamního příjmu právě těmto dvou gigantům. Otázka zůstává, jak se vše bude vyvíjet z dlouhodobého hlediska - zda větší tlak Amazonu způsobí jen zpomalení růstu příjmů Googlu a Facebooku, nebo dojde k větším problémům.

Nesmíme totiž zapomínat, že Jeff Bezos stále vede Amazon tvrdou rukou, neuvěřitelně chytře a bez obav vstupuje do nových oblastí, kde využívá propojení dalších produktů a služeb, které už Amazon má nebo je vyvíjí.

Amazon je sice tradičně silný v USA, ale i v mezinárodním spektru se mu daří zlepšovat pozice. V prvním čtvrtletí letošního roku Amazon očekává příjmy 56 až 60 miliardy dolarů.