Malí, ale šikovní

Peugeot nahradil u dvěstěosmičky někdejší 206 SW a 207 SW křížencem 2008. Seat už novou ibizu také neprotáhl. Renault Clio Grandtour a Škoda Fabia Combi jsou tak dnes už jediní zástupci malých kombíků. Za Fabii Combi 2019 (stojí 298 900 Kč) si připlatíte oproti krátké verzi třicet čtyři a za Clio Grandtour (stojí 271 900 Kč) patnáct tisíc korun.

Prohlédněte si ceny vozů

Autor: Svět motorů

Kompakní a ladní

U zástupců nižší střední třídy se to kombíky jen hemží a ve většině případů jde o designem elegantnější i sportovněji zaoblená auta. Připlácí se zhruba 30 tisíc. Světlou výjimku tvoří 308 SW, za který si aktuálně říkají jen o pětadvacet tisíc víc než u hatchbacku. Vůbec nejvíc si za kombík říká Škoda u nejžádanějšího auta na trhu – Octavie Combi: pětatřicet tisíc navrch.

Srovníní vozů

Autor: Svět motorů

Větší kufr, občas i rozvor

Mnohdy jde u kombíku jen o zadní převis, díky němuž naroste zavazadelník opravdu brutálně: třeba u Seatu Leon ST o víc než dvě stě litrů objemu. Někdo ale prodává celkově větší auto. Třeba Peugeot místo 4,2 metru dlouhého hatchbacku protáhl kombík SW na skoro 4,6 metru. Podobně jako u Renaultu Mégane (2669 oproti 2712 mm) i u Peugeotu protáhli kombíku rozvor o 110 mm.

Prodej aut v ČR podle karoserií

Karoserie 2017  2018

Kombi 27 %  24 %

SUV 24 %  30 %

Hatch/ liftbacky 17 %  17 %

MPV 14 %  12 %

Sedany 11 %  11 %

Miniauta, kupé aj. 7 %  6 %

VIDEO: Světový rekord v Česku: Bublina spolkla auto a 275 lidí

Video
Video se připravuje ...

Světový rekord v Česku: Bublina spolkla auto a 275 lidí Jan Doležal, Petr Soukup