Češi chodí „na Kajínka“: Zelená tílka mizí z obchodů, Adidas dává ruce pryč
Češi jsou uneseni ze zeleného sportovního tílka, které měl na sobě Jiří Kajínek (56), když v úterý opustil areál rýnovické věznice. Obchody i vyhledávače zboží hlásí, že zájem o jeho koupi raketově roste. Radost ze spojení své značky s odsouzeným vrahem ale zřejmě nemá německý Adidas, který nečekanou „reklamní“ akci nechtěl komentovat.
Desítky kamer a fotoaparátů přinášely během úterního odpoledně záběry Jiřího Kajínka ve výrazném zeleném sportovním tílku značky Adidas. Podle svých slov o tom, co bude mít při opuštění věznice na sobě, vůbec nepřemýšlel. „Měl jsem připraveno, že z té věznice půjdu pomalu nahý, ale nakonec jsem si vzal na sebe alespoň tílko. Zrovna mi ale nedošlo, že bude tak zářivé,“ uvedl pro Novinky.cz Kajínek, který nakonec v tílku chodil po Praze celý den.
Nečekaný obchodní trhák
V Česku každopádně způsobil menší pozdvižení a lidé se okamžitě začali zajímat, kde by si stejné tričko mohli pořídit. „Spojení „adidas kajínek“ se objevilo mezi nejvyhledávanějšími výrazy,“ uvedla Adéla Berková ze srovnávače zboží Heureka.cz. Srovnávač sám na sociální síti lákal zákazníky ke koupi zeleného trička, podle Berkové ale šlo spíše o recesi.
Obchody, které měly nátělník v nabídce, zaznamenaly okamžitý nárůst prodejů. „Během dnešního dne jsme zaznamenali vyšší zájem o toto běžecké tílko,“ řekl Blesk.cz den po Kajínkově propuštění David Blabol ze sportovního řetězce A3 SPORT, který značku prodává. Firma dokonce tílko nabízela se slevou, prý šlo ale o doprodejovou akci loňského modelu.
První minuty na svobodě:
Se slevou 33 % nabízí tričko také řetězec Sportisimo. Ředitelka nákupů Martina Kudláčková ale kvůli pobytu v zahraničí nechtěla situaci komentovat. Některé obchody už dokonce hlásí, že je vyprodáno.
„S Kajínkem nespolupracujeme“
Nečekané propagace vlastní značky se možná zalekl samotný Adidas. Přestože logo viděly miliony lidí, s odsouzeným dvojnásobným vrahem nechce být firma spojována. „Žádnou spolupráci s panem Kajínkem nemáme a nebudeme komentovat dění kolem osob nebo situací, pokud s nimi nemáme uzavřenou smlouvu,“ řekl Karel Ledvinka z českého zastoupení Adidas. K dotazu, jestli plánují Kajínkovi nabídnout spolupráci, se nevyjádřil.
Podle expertů nemusí být spojování firemní značky s Jiřím Kajínkem zrovna ideální. „Vzhledem k jeho minulosti bych byl opatrný stavět na něm značku. Myslím, že teď je kolem Kajínka rušno, ale to za chvíli opadne,“ řekl pro Info.cz marketingový expert Jakub Horák.
Lidé hledají knihu i přítelkyni
Zájem o Kajínka roste také na internetu. Společnosti Seznam zaznamenala v souvislosti s milostí až desetinásobný nárůst vyhledání. „Zpočátku, při vyhlášení úmyslu prezidenta udělit milost, lidé hledali faktické informace a životopis. V průběhu května se do popředí dostalo samotní udělení milosti, kniha či film a také informace o přítelkyni Jiřího Kajínka,“ uvedla Táňa Lálová ze Seznamu. Podle ní stovky lidí hledaly také zelené tílko.
co ma na sobe je jeho vec, jako svobodny clovek si muze obliknout co chce. Jinak ja mu verim. Chtel bych se s nim setkat, podat si s nim ruku, ale nevim jak to zaridit.