Vůz vyrobený v roce 1950 vyměnil v roce 1990 za zrenovovaný motocykl NSU z 20. let. „Karoserie ale byla velice poničená různými zásahy celé řady majitelů přede mnou. Například z ní vystřihli kus a nainstalovali přední okno z embéčka,“ popsal František Čečil.

Musel proto udělat generálku celého čtyřkolového skvostu, která trvala pět let. „Navařil jsem vystříhané kusy, bylo umění sehnat v té době svářečku hliníku. Ten původní se také obtížně vyklepával, použil jsem asi 20 kilo tmelu. Zážitek bylo i broušení, na autě není jediná rovná plocha,“ vzpomínal Čečil. Nakonec autu vrátil původní bílý lak.

„Úplně první motor byl Fiat 1100, ten ale byl v autě jen rok, praskala mu kliková hřídel. Já zvolil upravený motor Škoda 1100, má asi 60 koní,“ řekl Čečil s tím, že 575 kg vážící auto je díky němu velmi živé. „Má náhon na zadní kola a velmi dobré jízdní vlastnosti,“ dodal. V závodech historických aut do vrchu, které jezdil do roku 2008, s Hakarem získal dvakrát titul mistra Evropy.  

Hakar postavil v roce 1950 v Hradci Králové Alois Rieger spolu se synem Vojtěchem. Název vznikl jako složenina jména města a tvůrce. Vzorem byla Simca Gordini, na designu karosérie se podílela firma Sodomka. Podvozek je z Fiatu 1100 z roku 1939, ovšem upravený se sníženým těžištěm. Fiat 1100 byl i původní motor.

Co na výstavě ještě uvidíte:

Bugatti T35 (1924).
Autor: Romana Vébrová
Bugatti T35 (1924) - cena 13,2 milionu korun, u vystaveného kusu nevyčíslitelná. Vůz navrhl a zkonstruoval Ettore Bugatti. Auto mělo skvělé jízdní vlastnosti a to z něj učinilo jeden z nejúspěšnějších závodních vozů všech dob. Vystavený kus patřil české závodnici Elišce Junkové, která s ním obsadila v závodě Targa Florio (1928) páté místo.

Bugatti Veyron (2006).
Autor: Romana Vébrová
Bugatti Veyron (2006) – cena 30 milionů korun. Třetí nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě, z 0 na 100 km/h akceleruje za 2,5 sekundy. Design vytvořil bývalý šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Vozů se vyrábí 75 kusů ročně, dva vlastní Češi. Vystavený má výrobní číslo 11.

Mercedes Benz 320 model A Cabrio (1938).
Autor: Romana Vébrová
Mercedes Benz 320 model A Cabrio (1938) - cena nevyčíslitelná. Oblíbený šestiválec důstojníků Wehrmachtu a SS. Typ vozu, ve kterém jel zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich 27. 5. 1942, kdy na něj byl spáchaný atentát. Vystavený vůz má být údajně tím pravým autentickým.

Ferrari 330 GT 2+2 (1966).
Autor: Romana Vébrová
Ferrari 330 GT 2+2 (1966) - cena 7,4 milionu korun. Italský automobil řady 330, která se vyráběla v letech 1963 – 1968, oproti modelu 330 America měl vlastní podvozek a vylepšený brzdový systém.  Na designu se podílela společnost Pininfarina.

Jaguar E Type 2+2 Coupe (1968).
Autor: Romana Vébrová
Jaguar E Type 2+2 Coupe (1968) – cena 1,5 milionu korun. Výroba probíhala mezi lety 1961 – 1975. Mnohými odborníky je tento britský sporťák považován za nejkrásnější automobil 20. století. Vystavený kus je z II. řady, auta z první řady jsou násobně dražší, zejména pak v provedení roadster.

Jaguar XJ220 (1998).
Autor: Romana Vébrová
Jaguar XJ220 (1998) - cena 11,75 milionu korun. Těchto luxusních vozů bylo vyrobeno pouze 282 kusů, do roku 1994 to byl nejrychlejší sériově vyráběný automobil na světě. Vystavený kus je jediným v ČR, loni prošel velkým servisem za více než milion korun.

Hupmobile Typ D Touring 4P (1911).
Autor: Romana Vébrová
Hupmobile Typ D Touring 4P (1911) - cena 1,5 milionu korun. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec amerického výrobce Hupp Motor Car Company se sídlem v Detroitu. Řazení umožňovalo dvě rychlosti a zpátečku. Firma vyráběla vozy mezi lety 1908 – 1941, pak byla výroba ukončena.

Hupmobile Coupe 8.
Autor: Romana Vébrová
Hupmobile Coupe 8 (1927) - cena 1 milion korun. Čtyřlitrový motor s maximální rychlostí 100 km/h. Automobilka za dobu své existence (1908 – 1941) vyrobila více než 650 tisíc vozů. Vystavený kus byl dovezený z Austrálie.

Salmson (1926).
Autor: Romana Vébrová
Salmson (1926) - cena nevyčíslitelná. Dvoumístný sportovní roadster francouzské výroby, která probíhala v letech 1924 - 1928. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor je umístěný vepředu, poháněná jsou zadní kola.

BMW 326 (1938).
Autor: Romana Vébrová
BMW 326 (1938) - cena 3,5 milionu korun. Výroba začala v Eisenachu v roce 1936, vůz měl oproti předchůdcům aerodynamičtější karoserii, z boku zavěšené kapkovité světlomety a dělené šípovité čelní okno. Auto také výrazně narostlo.

VIDEO: Výstava historických i moderních luxusních automobilů v areálu DEPO2015.

Fotogalerie
27 fotografií