Tím však potenciálně ohrozila spoustu zařízení, nedočkavci, kteří Fortnite v prvních dnech stahovali z internetu (kdy ještě běžel systém pozvánek), totiž ve většině případů narazili na malware nebo na podvržené aplikace, které těžily z hromadného zobrazování reklam. A to vzbudilo otázku - proč nemohl být Fornite normálně uveřejněn na Google Play?

TIP: Herní hit Fortnite je na Androidu! Ale ne na Google Play

Za vším hledej peníze. Hry umístěné na Google Play a in-game obsah, který povinně zajišťuje obchod Play, totiž musí Googlu odevzdávat rovných 30 procent všech příjmů. Stejně je na tom i AppStore u platformy iOS. Ta je však natolik uzavřená, že zde Epic Games nemá žádné možnosti expanze. Jiné je to však na Androidu, na němž společnost v letošním roce nabídne svůj vlastní obchod s aplikacemi. A Epic Games do něj chce ve velkém nalákat vývojáře, kteří dosud publikují na Google Play. Ze všech transakcí jim totiž sebere pouze 12 procent...

Těžko ale čekat, že se na Androidu obchod od Epic Games nějak rychle prosadí. Uživatelé jsou totiž dlouhou dobu navyklí na stahování z Google Play, a instalace dalšího obchodu (zřejmě opět z Google Play), může koncovým uživatelům připadat jako zbytečná. Epic Games však zabodovalo již na platformě PC, na spuštění obchodu Epic Store s aplikacemi reagovala platforma Steam snížením provizí u nejlákavějších titulů z 30 procent na dvacet. Bude mít podobná taktika šanci na úspěch i u Androidu?