Během testovacího období najel standardní vůz Urbanway 12M CNG pouze s použitím energie z čistírenských kalů 4750 km. Namísto zemního plynu jej plnili řidiči biometanem. V pracovní dny jezdil autobus běžně na lince 63 mezi Hlavním nádražím a Chrlicemi, o víkendech mezi nádražím a modřickou Olympií.

„Problémy nebyly při tankování ani z hlediska výkonu a chování vozu,“ řekl ředitel podniku Miloš Havránek. Testování standardního vozu dopadlo nad očekávání dobře. Brno si jich teď proto chce pořídit mnohem víc.

Důvodem testování byly ekonomické i ekologické důvody. Úspory nákladů na pohonné hmoty jsou až 40% oproti naftě.

„Hledáme technické řešení, aby naše vozy MHD mohly jezdit na plyn z odpadních vod a bioodpadu, které vznikají na území města, “ upřesnil šéf dopravního podniku.

Autobus se plnil vždy večer, po skončení linkových jízd, v čistírně odpadních vod a kalů v Modřicích. Při 36 tankováních nasál celkem 1 660 kg biometanu. Jedno plnění trvalo čtvrt hodiny.

Řidiči během testů nepozorovali žádné změny v chování autobusu. Jízdní vlastnosti byly stejné jako u obyčejného stlačeného plynu. „Ukázalo se, že biometan je plnohodnotnou náhradou zemního plynu a naše současná flotila 160 autobusů na plyn v Brně je připravena tento druh paliva začlenit do svého provozu,“ konstatoval ředitel Havránek.