Například vytrvale klesá poptávka po fotoaparátech. Stabilní růst tržeb si naproti tomu udržuje segment spotřební elektroniky, kam GfK řadí televizory, set-top-boxy a reproduktory, nebo odvětví velkých domácích spotřebičů (pračky, ledničky, trouby). Oblast mobilních produktů rostla díky chytrým telefonům a nositelné elektronice o 17 %, o klasické tlačítkové telefony zájem naopak klesá.

TIP: Čínský trh se smartphony vadne. Nedaří se zde Applu a překvapivě ani Xiaomi

Za telefony jsme v Česku za celý rok 2018 utratili více než 24 miliard korun, což je nejvíc ze všech oblastí spotřební elektroniky. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. GfK na rozdíl od jiných agentur mapuje přímo prodeje koncovým zákazníkům, nikoli dodávky distributorům.