Škoda Fabia nám připadá vyváženější a pro normální zákazníky přívětivější. Hlavní zásluhu na tom má komfortněji nastavený podvozek, který se spolu s kultivovaným a dobře odhlučněným motorem stará o příjemné cestování. Spotřeba 6,1 litru je na hraně. Spokojeni jsme s velkým kufrem, přesným řízením, slušnou dynamikou, větší možností užitečného zatížení i schopností odtáhnout těžší brzděný i nebrzděný přívěs.
Navíc design její karoserie ani interiéru tolik nezestárl jako u Jihokorejce. U něj bychom rádi vyzdvihli prostornou kabinu, jisté a čitelné jízdní vlastnosti nebo lineální výkonovou křivku. Hyundai i20 ale nedokáže nabídnout takové pohodlí jako fabia a jeho spotřeba paliva 6,6 litru se stejně jako pořizovací cena přehoupla přes přijatelnou hranici.
Vyšší nároky i cena
Základní fabii koupíte nejlevněji za 264 900 Kč a Hyundai i20 za 284 990 Kč. S přeplňovanými litrovými tříválci ale musíte zaplatit mnohem víc. Testované motory ale nejsou dostupné v základní výbavě a prodraží je i automatické převodovky.
Fabia 1.0 TSI/81 s dvouspojkovou skříní v provedení Ambiente vyjde na 365 900 Kč. Není to sice žádná laciná záležitost, ale na vrcholnou motorizaci to ujde. U i20 se testovaná motorizace prodává až od nejvyšší výbavy Style a se sedmistupňovým automatem vyjde na 474 990 Kč. Za tu cenu si ale můžete koupit o třídu větší auto.
Naše hodnocení:
Hyundai i20 1.0 T-GDI/88 kW 7DCT
Plusy: Prostorná kabina Jízdní stabilita Slušná dynamika Přesná a rychlá převodovka
Mínusy: Vyšší spotřeba paliva Zastaralý design interiéru Menší komfort jízdy
Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW 7DSG
Plusy: Velký kufr Kultivovaný a tichý motor Velký kufr Kultivovaný a tichý motor Komfortní odpružení Perfektní přední sedadla
Mínusy: Méně místa vzadu Omezenější ovladatelnost Posaz na zadní lavici.