Od začátku roku Smíchovský pivovar dodává do hospod a restaurací sudová piva výhradně jako nepasterizovaná. V polovině března uzavřel smlouvu s českou fotbalovou reprezentací a stal se oficiálním pivním partnerem národního fotbalového týmu. Od dubna byla zahájena reklamní kampaň, ve které kromě Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců. „Čtyřicet našich lidí v nové reklamě svědčí o velké loajalitě a hrdosti zaměstnanců vůči pivovaru i značce,“ uvádí Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen.

Kvalita piva na prvním místě

Známé české přísloví říká, že sládek pivo vaří a hospodský ho dělá. Proto pivovar každoročně investuje desítky milionů do kvalitních sudů, výčepních technologií i péče přímo v restauracích a hospodách. „Pivovar se během své existence stal jedním z největších v Čechách i významným exportérem. Těší mě, že mohu působit v prostředí, kde vařili pivo sládci jako pan Trnka či Paspa,“ říká vrchní sládek Zdeněk Lux.

Výroční kniha i spotřebitelská soutěž

K příležitosti oslav vydal Staropramen publikaci s názvem Smíchov sobě – Velký příběh smíchovského pivovaru. Kniha poutavým způsobem připomíná jeho historii, nechybějí dobové inzeráty, fakta ani perličky. Kulaté výročí připomíná i speciální edice piva, na všech obalech se objevuje logo 150 let. Při jejich nákupu je možné se až do 15. července registrovat na webu Staropramenu a zasílat soutěžní kódy z obalů. V průběhu losování čeká na své majitele 310 zajímavých cen včetně 10 prémiových retro lednic značky SMEG.

Oslavy na Smíchově i ve světě

V pivovaru se slaví celý rok, téměř každý měsíc probíhají již tradiční sousedské Výčepy pod komínem. Oslavy jubilea se však nekonají pouze na Smíchově, ale též v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhů jsme dlouhodobě jedničkou. 150 let pivovaru je tak významné téma nejen u nás doma, ale i ve světě,“ upozorňuje generální ředitel Petr Kovařík, který předpokládá, že značka letos za hranicemi prodá více než 400 milionů půllitrů.

Jedno výročí nestačí

Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí další dvě. Před 20 lety byla na pražských Vinohradech otevřena první Potrefená Husa, Staropramen se tak stal pionýrem pivovarských značkových restaurací. Patnáctileté výročí pak slaví největší tanková restaurace Staropramenu v Česku, pražská O2 arena, a s ní systém pivního hospodářství, který je zabudován přímo do útrob haly a dokáže obsloužit tisíce návštěvníků sportovních i kulturních akcí.