V zimních měsících plánujeme zavést zkušební linku, která spojí západní a východní okraj Plzně. Z Ústředního hřbitova povede přes centrum až do Křimic a Malesic. Vyzkoušíme na ní oba typy bateriových trolejbusů, které již provozujeme, krátký 26 Tr a kloubový 27 Tr,“ řekl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Zima, která přináší nejvíce provozních komplikací, je pro zkušební provoz ideální.  „Chceme si tento model dopravy nejdříve vyzkoušet v nejtěžších podmínkách, abychom vychytali všechny detaily. Linku plánujeme provozovat několik týdnů na přelomu roku. Po většinu času zde bude jezdit jen jedno vozidlo nad rámec běžných jízdních řádů,“ vysvětlil Miroslav Macháň z PMDP.

Poté dopraváci vše vyhodnotí a odladí návrh pro budoucí plný provoz. „Když půjde vše hladce, už za rok se mohou obyvatelé Radčic, Křimic a Malesic těšit nejen na bezemisní dopravu, ale i zlepšení dopravního spojení,“ dodal Macháň.

Trolejbusy na baterie

Na zkušební provoz si půjčí dopraváci i modrý trolejbus Electron 12T ostravského výrobce Ekova. „Pro nás i pro cestující by to byla velmi zajímavá zkušenost. Dosud provozujeme trolejbusy výhradně domácí Škody Electric,“ řekl Ptáček.

PMDP za poslední tři roky pořídily 25 bateriových trolejbusů, díky kterým mohou rozšířit trolejbusové linky mimo trolejové vedení. Dalších sedm vozů představí v příštích měsících. „Nechceme jen obnovovat vozový park na stávajících linkách, nové technologie přinášejí příležitost rozšířit elektrickou dopravu i tam, kde by se budování tratí nevyplatilo,“ vysvětlil náměstek primátora Roman Zarzycký.

VIDEO: V Ostravě si lidé zkusili řídit trolejbus.