Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Vydělají peníze páníčkům? Tohle jsou české psí celebrity. Roztomilé i bojující s množírnami

  • Autor: ula - 
    1. 1. 2020
    18:57

    V loňském roce ztratily sociální sítě jednu z největších zvířecích hvězd - zamračenou Grumpy cat. Už v tuto chvíli má kočka, která svým majitelům vydělala miliony dolarů, obrovské množství následovníků. Zvířata jsou mnohdy na sociálních sítích pupulárnější, než lidé. Pokud má zvíře šikovného páníčka s obchodním duchem, může se rychle stát influencerem, o kterého se budou firmy přetahovat. Zatímco v zahraničí mají zvířata tisíce sledujících, u nás je tento trend zvířecích celebrit na začátku. Jaká vlivná zvířátka najdete na českých sociálních sítích?

  • 1.Zvířecí influencerství

    „U zvířat funguje influencerství stejně, jako u lidských influencerů - jakmile účet nabere zajímavé množství publika, stává se přitažlivým pro firmy z pohledu spolupráce a propagace jejich produktů. Ty jsou samozřejmě ochotné za visibilitu platit,“ vysvětluje Eliška Vyhnánková, expertka na sociální sítě, princip fungování influencerství.

    „U menších influencerů může jít o barter, kdy nejde o finance, ale influencer například dostane produkt nebo službu k užívání. U velkých social media celebrit pak mluvíme o tisících, desetitisících a klidně i vyšších částkách dolarů. Záleží na délce a hloubce spolupráce a množství obsahu, který se v rámci spolupráce vytvoří,“ doplňuje Vyhnánková.

    Zatímco na youtubery, bloggery a influencery je česká společnost již zvyklá, svoje oblíbence ze zvířecí říše si sledující v Česku teprve hledají, stejně jako firmy. Přesto se dá hovořit o tom, že i u nás máme zvířecí celebrity, které čas od času propagují výrobky nebo značky firem. Blesk Zprávy oslovily některé z nich. Většina se shodla na tom, že se jako influenceři necítí a na počátku stále pouze snaha bavit sledující na sociálních sítích zajímavými fotografiemi domácího mazlíčka.

    Nyní už se ale všichni angažují v propagaci charitativních činností, které jsou spjaté s podporou zvířat a také s bojem proti množírnám.

    Mopse Rasputina a Charlyho najdete na instagramu jako @pugrasputinandcharly Mopse Rasputina a Charlyho najdete na instagramu jako @pugrasputinandcharly | Archiv Lucie

  • 2.Seňor Pupík

    Buldok Pupík má momentálně na instragramu přes 32 tisíc sledujících. To z něj dělá jednu z největších zvířecích celebrit českých sociálních sítí.

    „Založit Pupíčkovi instagram mě nabádali v podstatě všichni v okolí od doby co jsem si ho v osmi týdnech vzal do péče a já si řekl, když mu bylo asi 8 měsíců, proč ne. Zkusíme to a uvidíme,“ popisuje začátky Pupíkův páníček, který si říká James a pokračuje: „Že budou mít Pupíčka lidé rádi jsem asi čekal, zaslouží si to. Je to naprostej dobrák, který má všechny rád. Ale na začátku se to moc nepotvrzovalo, start jsme měli hodně vlažný, nikdo se o Pupíčkovi neměl jak dozvědět. Ale to nevadilo, nás to hlavně bavilo a baví.“

    Jako influencer se James necítí. „Naším cílem pobavit a potěšit fanoušky“, říká majitel anglického buldoka, který si chrání své soukromí a i na sociálních sítích svého mazlíčka vystupuje pod přezdívkou.

    Seňora Pupíka najdete na instagramu jako @senorpupik Seňora Pupíka najdete na instagramu jako @senorpupik | FB Seňor Pupík

    Přesto už s několika značkami Pupík dlouhodobě spolupracuje. I díky tomu se může páníček Pupíka věnovat sociálním sítím na plný úvazek. 

    „Ale hodně si vybíráme a preferujeme kvalitní partnery před kvantitou. I když jak je vidět na sociálních sítích i kvantitou to bohužel jde. Také do každé spolupráce jdeme s naprostou profesionalitou i když je instagram velká zábava, spoluprací si vážíme a chceme, aby si z nich partneři odnesli skvělou zkušenost,“ říká James s tím, že fanouškům Pupíka spolupráce se značkami nevadí.

    Peníze za spolupráci používá James i na pomoc psům v nouzi. „Účastníme se dobročinných akcích, např. Báječné léto pro psy nebo Běh pro útulky,“ říká James, který je rád, že díky tomu, že se Pupíkovi instagramu daří, může být se svým psem neustále.

    Seňora Pupíka najdete na instagramu jako @senorpupik Seňora Pupíka najdete na instagramu jako @senorpupik | FB Seňor Pupík

  • 3.Zoey - brabantík s existencionální krizí

    Zoey založila její panička Nikola profil na instagramu, protože prý nechtěla zahlcovat svůj osobní profil fotkami svého pejska. Nikola se inspirovala sociálními sítěmi zahraničních brabantíků, což je plemeno stejné jako je Zoey.

    Nyní už má Zoey 11 tisíc sledujících. Nikola samozřejmě jako většina páníčků, které vedou sociální sítě svým mazlíčkům, postavila komunikaci tak, že to vypadá, že instagram píše sama Zoey, která trpí existencionální krizí, ráda rýpe do své paničky a zlobí svou sestřenku, fenku Mayu.

    „Původní cíl profilu Zoey byl pouze pobavit naše sledující vtipnými fotkami a popisky, ale se stoupající popularitou Zoey budu ráda, když budu moci někomu skrz sociální sítě i pomoci. Ať už jsou to pejsci v nouzi nebo třeba kreativci a malí řemeslníci, kteří s láskou ručně vyrábí potřeby/doplňky pro pejsky. Sama mám vášeň pro tvořivost a pokud budu moci podpořit něčí kreativitu, tak budu jen ráda,“ řekla Blesk Zprávám sympatická blondýnka, která se necítí být influencerkou, prý ji stačí, když fotky její malé fenky sledujícím zlepší den.

    Zoey a její panička Nikola Zoey a její panička Nikola | Archiv Nikoly

    Nikola sama dělá v marketingu, takže jí influencerství není cizí. Zoey teprve začíná spolupracovat se značkami a vše ostatní funguje na jednorázové barterové spolupráci.

    „Dlouhodobě zatím spolupracujeme s jednou českou firmou, procenta z jejich prodeje putují na pejsky v útulcích, to nám dělá velkou radost,“ říká Nikola a dodává: „Chápu, že se někomu se psí influencing může zdát trochu bizarní, hlavně lidem, kteří se moc nepohybují ve světě sociálních sítí. Ale myslím, že v dnešní době, kdy je internet plný špatných zpráv a negativity je hezké si občas dát pauzu a podívat se na vtipný obrázek nebo video zvířátek.

    Nikola žila několik lev zahraničí a podle ní jsou psí influenceři např. v USA nebo v Austrálii hodně velká věc oproti Česku.

    „Líbí se mi, že téměř každý psí influencer ze zahraničí se snaží pomáhat ostatním pejskům, ale i lidem. Například @norbertthedog je v USA licencovaným terapeutickým pejskem, který chodí dobrovolničit do nemocnic a pomáhat nemocným dětem uzdravovat se pomocí canisterapie. @tunameltsmyheart zase pomáhá bojovat proti množírnám,“ vyjmenovává Nikola.

    Zoey najdete na instagramu jako @zoey.not.zoey Zoey najdete na instagramu jako @zoey.not.zoey | Archiv Nikoly

  • 4.Šejmi - pes z pekla

    Mirka o své fence Šejmi rasy shiba- inu začala psát blog už před pěti lety, kdy ještě instagram nebyl masovou záležitostí. Nečekala, že se bude blogu, na kterém psala hlavně o cestování se Šejmi, bude tak dařit.

    „Napřed jsem sdílela své blogové články jen v rámci shibí komunity, a jednoho dne jsem se probudila a uvědomila si, že mám tisíce sledujících a je třeba se začít smiřovat s tím, že jsem psí bloger. Občas mě již někdo pozná na ulici a každý den mě sledují noví a noví lidé,“ řekla Blesk Zprávám Mirka, která se dostala do médií ve chvíli, kdy na sociálních sítích popisovala úskalí střídavé péče o psa.

    „Jsem influencerka ode dne, kdy jsem zodpověděla první blogový dotaz. Teď trochu přeháním, ale ano, cítím se být influencer. Denně odpovídám na desítky dotazů sledujících. Lidi zajímá, čím krmím svého psa, od jaké značky má postroj, jak ho cvičím, ale ptají se mě i na názory k výchově,“ říká Mirka, která už o své fence napsala dvě knihy.

    Šejmi najdete na instagramu jako @zivotseshibainu Šejmi najdete na instagramu jako @zivotseshibainu | Archiv Mirky

    Mirka už spolupracovala s japonskou automobilkou, protože shiba je japonský pes. „Udělali jsme prostě tu značku „o chlup lepší“,“ směje se Mirka, která ale jinak moc propagace nedělá, protože chce své sledující zejména bavit a ne jim diktovat, co si mají pořídit.

    Mirka na sociálních sítích pravidelně vystupuje proti množírnám. „Díky nim jsem často trnem v oku mnoha lidem. Nekritizuji totiž pouze množírny jako takové, ale i samotné kupování psů na inzeráty. Lidem se nelíbí, když jim někdo říká: „Nejen množírna je špatná, ale i nezodpovědné chování.“Ať má pes papíry či nikoliv, vždy přece musím vědět, od koho si ho pořizuji, a zda se nejedná o množírnu. „Hejty“ tedy permanentně sbírám v této oblasti,“ přiznává mladá žena.

    Šejmi najdete na instagramu jako @zivotseshibainu Šejmi najdete na instagramu jako @zivotseshibainu | Archiv Mirky

  • 5.Král Arthur

    Adam, páníček brabantíka Arthura si myslí, že influencer je přeceňované slovo. Instagram svému psovi prý založil kvůli tomu, že ho baví fotit a na zajímavé fotky se dívat a chtěl obrázky svého mazlíčka lidem zpříjemnit den. Nicméně instagram Arthurka pro něj není obživou a zatím příliš značek či výrobků nepropagoval, spíše nabídky odmítal. Nyní již má Arturek přes 10 tisíc sledujících.

    Artura najdete na Instagramu jako @kingarthurbrabancon Artura najdete na Instagramu jako @kingarthurbrabancon | Archiv Adama

    „Nějaká paní posílala nabídku na tablety proti klíšťatům, tak to opravdu ne. Máme to co nám funguje, na co je Arthur naučený a vyhovuje mu to a jen proto, že dostanu tabletu za 600 Kč,z něj nebudu dělat testovacího králíka. A taky nebudu ostatním říkat, že je to super, když jsem to nezkusil,“ řekl Adam Blesk Zprávám. Na druhou stranu nemá problém někoho podpořit, pokud by přišel se zajímavou nabídkou.

    Naposledy Arturek s dalšími psími influencery Rasputinem a Charliem vyrobili samolepky na podporu organizace Frbul ,která pomáhá francouzkým buldočkům, mopsům a dalším psům v nouzi a bojuje proti množírnám.

    Artura najdete na Instagramu jako @kingarthurbrabancon Artura najdete na Instagramu jako @kingarthurbrabancon | Archiv Adama

  • 6.Mopsíci Rasputin a Charly - milovníci gauče a výletů

    Majitelka mopsíků Rasputina a Charlyho, která si říká Luc, založila instagram nejdřív Raspíkovi, Charly přišel do rodiny až později. Důvod měla stejný jako ostatní, nechtěla spamovat fotkami psa svůj profil.

    „A baví mě fotit. Dělat vtipné fotky. A psi si prostě nestěžují, že tam mají osm brad nebo špatné vlasy,“ směje se Luc a dodává: „Je to v podstatě spojení více zájmů do jednoho instagramového účtu.“  Přiznává, že chce lidi především bavit.

    „Co je můj hlubší zájem, aby se víc začali pejsci adoptovat než kupovat bezmyšlenkovitě někde z bazaru. Ty adoptovaní jsou extrémně vděčný a šťastní za nový domov,“ říká Luc.

    Jako influenceři se prý její „kluci“ necítí. „Prý jsou to normální mopsové, co mají radi jídlo, gauč a výlety,“ vysvětluje jejich panička.

    Mopsíky už oslovila řada značek, Luc samozřejmě nechce propagovat něco, se jí nelíbí.

    Mopse Rasputina a Charlyho najdete na instagramu jako @pugrasputinandcharly Mopse Rasputina a Charlyho najdete na instagramu jako @pugrasputinandcharly | Archiv Lucie

    „Třeba moji mopsí kluci jí maso, takže by mi přišlo zcela nemístné, kdybych kývla na spolupráci s granulemi . Psí instagram není náš příjem, děláme to pro radost a v tom je ta výhoda, že si můžeme vybírat co doopravdy chceme podpořit a když něco chválíme tak to je zcela naprosto upřímné,“ říká mladá žena. Nejvíce ale chce podporovat české značky, které částí z výdělku podporují útulky nebo organizace na zachráněné pejsky.

    Zároveň si Luc pochvaluje úlohu instagramu. „Máme tam hodně kamarádů, které bychom bez zvířecího instagramu nepoznali. Takže třeba spolu zajdeme na kafe, společně fotit, vymýšlet projekty nebo prostě jen venčit. Takže to není pouze pasivní sezení u displeje,“ říká Luc.

    Podle ní zvířecí influenceři potenciál mají.  „V plenkách jsou v tom, že je většinou oslovují hlavně firmy zaměřující se na prodej krmiva, ať už jsou to pamlsky nebo obchody pro zvířátka. Jeden z důvodů proč jsem i začla sledovat psí instagramové účty byli v tom, že jsem měla problém tady v ČR sehnat hezké kšíry na psa,“ popisuje svoje začátky na instagramu Luc a pokračuje:  „Díky zahraničním psím influencerům nebo ambasadorům nebo prostě jen fanouškům těch značek jsem objevila fakt krásné věci, které bych u nás nesehnala.“

Zobrazit celou diskusi