V loňském roce se podle analytické společnosti Sensor Tower podařilo hře prostřednictvím in-game nákupů vydělat více, než v rekordním prvním roce existence, kdy doslova celý svět pohltila pokémonní mánie. Pokémon Go tak i nadále překonává rekordy, a má mezi mobilními hrami stále silnou pozici. A to i přesto, že mnozí hře ji před pár lety předpovídali brzký konec.

TIP: Buddy Adventure v Pokémon Go otevírá nové možnosti interakce s pokémony

Ty však nejdou jen vývojářskému studiu Niantic, část z příjmů patří firmě The Pokémon Company vlastnící licenci k pokémonům, v níž má třetinový podíl japonská společnost Nintendo. 38 procent všech in-game nákupů v Pokémon Go proběhlo v USA, dalších 32 procent přidalo Japonsko. Na třetí pozici se umístilo Německo, ovšem pouze se 6% podílem. Z pohledu mobilních her s rozšířenou realitou je Pokémon Go jasná jednička, za loňský rok se mu finanční přiblížil jen Dragon Quest Walk. I tato hra však vydělala sotva čtvrtinu toho, co Pokémon Go.

Větší polovina příjmů pochází ze smartphonů s Androidem, což je v segmentu mobilních her spíše rarita. Jen za loňský rok Pokémon Go v USA eviduje 55 milionů instalací, takže je zřejmé, že pokémonní mánie v ohledné době jen tak neskončí...