„Zjistili jsme, že je jich 247 na území Prahy a z nich 112 nemá nájemní smlouvu. Takže jsme se rozhodli, že veškerou tuto reklamu už nebudeme podporovat,“ řekl novinářům primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Nelegální reklamu Technická správa komunikací odřeže a ostatním bude vypovězena smlouva. Na pozemcích Prahy tak zůstane jen reklama do osmi metrů čtverečních zajišťovaná prostřednictvím městského mobiliáře, doplnil náměstek.

Radní zvažovali i možnost snížení počtu legálních reklamních nosičů podobně jako tomu bylo u reklamy na lampách veřejného osvětlení. Na nich se počet reklam snížil o téměř 30 procent. Podle 1. náměstka primátora Petra Hlaváčka (TOP 09 a STAN - Spojené síly pro Prahu) se ukázalo jako vhodnější tuto drobnou reklamu omezit velmi výrazným způsobem.

Omezování reklamy na majetku hlavního města souvisí s bojem s tzv. vizuálním smogem. Pražská koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má boj s vizuálním smogem, tedy zamořením veřejného prostoru agresivní reklamou, v programovém prohlášení.