„Zahájili jsme trestní stíhání právnické osoby pro trestné činy obecné ohrožení z nedbalosti a ohrožení pod vlivem návykové látky,“ potvrdila policejní mluvčí Michaela Raindlová. Z loňské závěrečné zprávy Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod vyplynulo, že pilot neměl za kniplem co dělat.

„Nebyl způsobilý letu, protože neměl platnou zdravotní způsobilost 2. třídy leteckého personálu a vrtulník pilotoval pod vlivem alkoholu v pásmu střední až těžké opilosti,“ uvedli experti ve zprávě. V krvi měl pilot 1,97 promile alkoholu.

Arogantní přístup

V pořádku nebyl ani start ze střechy budovy firmy. „Toto rozhodnutí nelze zdůvodnit provozními či povětrnostními podmínkami, ale nezodpovědným až arogantním přístupem, který negativně ovlivnil bezpečnost letu. Pilot svým vědomým chováním zapříčinil vznik situace, která vyústila v leteckou nehodu,“ konstatovali znalci.

Tragická nehoda se stala 5. září 2018 odpoledne. Pilot, který měl vrtulníkem nalétáno téměř 309 hodin, hostil thajskou delegaci. Třetí let se třemi thajskými hosty nezvládl. Po 2,5kilometrovém letu stroj nevybral ostrou zatáčku a narazil do střechy prázdné průmyslové haly. Ve vrtulníku nikdo nepřežil.

VIDEO: Předloňský pád vrtulníku na průmyslovou halu v Plzni.

Fotogalerie
13 fotografií