Poté, co Blesk 9. března otiskl příběh seniora, který díky neustálému objednávání výrobků od společnosti Beauty Line »vyhrál« 5 799 999 korun, zaslala paní Libuše do redakce dopis, ve kterém píše: „Četla jsem v Blesku vyprávění pana Dyntery, který říkal, že je blbec, že jim naletěl, tak jsem se rozhodla ozvat také a vzkázat mu, že není jediný v republice a že já jsem taky ta, co naletěla. A uvědomila jsem si to až díky němu. Otevřel mi oči.“

Objednávat začala už před 5 lety

„Bylo to tak 3 nebo 4 roky po smrti manžela. A došlo to do takové fáze, že mi přišly během jednoho týdne dokonce i tři balíčky. A to byl každý tak za 2 tisíce,“ popisuje. Sama si prý mnohokrát říkala, že už nebude utrácet za zboží, které nepotřebuje, jenže… „Pak přišel dopis, že jsem vyhrála a že do druhého dne budu mít peníze. Neodolala jsem. Byly to neskutečný částky. Jednou 900 tisíc, podruhé pak skoro milion,“ líčí začarovaný kruh, do kterého se dostala.

V jedné zásilce objevila seniorka informaci: „Vyhrála jste zajímavou částku, abychom byli přesní 904 500 Kč,“ píše se doslova.
Autor: David Malík

Neustálé objednávání, příchozí zásilky, a především hromadění nepotřebných výrobků odhalily její děti. „Bylo to asi v polovině loňského roku. Našly krabice plné věcí od této firmy. Nejdříve mi děsně vynadaly, že utrácím za zbytečnosti. A pak mě začaly hlídat. Když jsem šla třeba nakoupit, tak šla se mnou hned moje dcera, aby mě ohlídala, že nepůjdu na poštu pro balíčky,“ vzpomíná. „Že něco není v pořádku, mi začalo také docházet, když mi syn řekl: »Mámo, vždyť jsi vždycky odsuzovala takové věci, nesnášela jsi hraní na automatech. To jsi najednou změnila názor?«“, popisuje snahu dětí otevřít jí oči.

Paní Libuše se rozhodla zveřejnit svůj příběh ze stejného důvodu, jako to udělal pan Dyntera – chce ukázat ostatním, že naletěla. „Stydím se, za to, co jsem udělala a že jsem tomu tak propadla. Utratila jsem naspořených 40 tisíc. Půjčovala jsem si na balíčky. Stydím se opravdu hodně, proto se bojím ukázat svoji tvář, aby mě lidé nepoznali,“ říká.

Čekala na dopis s penězi!

Jaký byl hnací motor? Proč paní Libuše tolik let objednávala? „Nikdy v životě jsem totiž nic nevyhrála, tak jsem si říkala, že to není možné, že se to jednou přeci musí zlomit a že to bude zrovna nyní… No, tak nebylo,“ prozrazuje seniorka, proč pokračovala a »hrála« dál.

Druhým důvodem, proč nepřestala, byla informace, kterou si přečetla v jednom z mnoha dopisů: „Přebírala jsem ty zásilky pořád dokola hlavně kvůli tomu, že mi napsali, že mi tu výhru pošlou poštou. A tak, když pošťák něco přivezl, hned jsem pro to běžela, přebrala a zaplatila.“

Velkou část potravinových doplňků a různých vitamínů ani neotevřela.
Autor: David Malík

Zase ta vědma…

Jako u pana Dyntery, i zde se do příběhu »připletla« věštkyně Donatella Reyes. „Dopisovala jsem si s ní. Vyměnily jsme si několik dopisů. Kontaktovala mě sama a posílala nějaké nabídky. Když jsem jí odepsala, že nemám zájem, hned druhý den jsem měla doma dopis, že přeci nemůžu skončit, že mám dobré období a že budu bohatá,“ popisuje s tím, že Donatella Reyes se jí dokonce pochlubila, že »je druhá na světě nejlepší v předpovídání«. „Pak jsem si všimla, že má stejnou adresu jako ta firma a ukončila jsem to,“ tvrdí.

Řeší se odebrání živnostenského oprávnění

Blesku Pavel Kopřiva prozradil, že SZPI podala podnět Živnostenskému úřadu na odebrání živnostenského oprávnění. V jaké je to fázi? „Ve věci společnosti Beauty Line s.r.o. probíhá správní řízení o zrušení živnostenského oprávnění. Věc zatím není pravomocně skončena,“ informoval David Hluštík z tiskového odboru Ministerstva průmyslu a obchodu.

Živnostenský úřad v této fázi pokutu jako správní trest neukládá. „Pokud však ke zrušení živnostenského oprávnění dojde a v podnikatelské činnosti bude pokračováno bez příslušného oprávnění, pak je možno takové jednání stíhat jako přestupek podle živnostenského zákona (přestupek projednává obecní živnostenský úřad), v krajním případě i jako trestný čin neoprávněného podnikání,“ dovysvětlil Hluštík.

Firma dostala pokuty za více než 8 milionů!

Pokutu 8 045 000 korun uložila společnosti BEAUTY LINE s.r.o. Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) v rámci několika správních řízení od roku 2017.

„Jedná se o pokuty, které již nabyly právní moci. Ve všech případech se jednalo o porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům a dále uvádění tzv. léčebných tvrzení, což je v případě doplňků stravy právními předpisy zakázáno,“ potvrdil Blesku mluvčí SZPI Pavel Kopřiva s tím, že v souvislosti se jmenovanou společností SZPI obdržela řádově desítky podnětů od spotřebitelů.

„Ulevilo se mi, když jsem viděla v novinách příběh pana Dyntery, že jsou na tom lidé stejně,“ říká paní Libuše a dodává: „Už nikdy u nich nic nekoupím.“
Autor: David Malík

Znáte vědmu?

Píšete si také s věštkyní Donatellou Reyes? Komunikuje s Vámi? Nebo jste se s někým tohoto jména přímo setkali? Napište nám, ozvěte se nám!

SMS, MMS: 724 249 000, tip@blesk.cz 

 

Video
Video se připravuje ...

Rektorka Nerudová: Na důchody bude vždycky. Co ale jiné věci? Krize musí být impulsem k reformě Markéta Volfová, Lukáš Červený

 

Fotogalerie
3 fotografie