V Česku začala fungovat služba pro pořádání placených událostí. Facebook si přitom nebude minimálně rok účtovat žádnou provizi z provedených plateb. Ať už je to ohleduplná úleva kvůli koronavirové situaci nebo z důvodu testovacího provozu, je to pozitivní fakt. 

TIP: Prodali byste Facebooku či Googlu obsah svého telefonu? Firmy nabídly 500 Kč měsíčně

Autor placené události dostane celý zisk, ovšem jen pokud zájemci o událost zaplatí skrze web nebo platební metodu Googlu v rámci mobilního systému Android. Na iOS se Facebooku nepodařilo s Apple domluvit výjimku, a tak si výrobce iPhonů bude z každé platby strhávat provizi 30 %, byť tím neubírá ze zisku autorům aplikace, ale samotným umělcům, lektorům, podcasterům atp. 

Placené události jsou k dispozici správcům stránek. Ti pak mohou využít placeného přístupu k události a tím si vydělat. Facebook však zjevně předpokládá, že takovou událost budou chtít autoři na sociální síti patřičně zpropagovat, a to zas bude příležitost k výdělku pro Facebook.