Vedení Prahy začalo o prázdninách kritizovat obří plachtu s reklamou na Samsung, která byla na domu roky umístěna. Ta následně zmizela z popudu samotné propagované společnosti, provozovatel nicméně následně na dům umístil novou plachtu s fotografií Milady Horákové a poté nynější banner s Českou basketbalovou federací.

Podle SPVR není propagace basketbalové federace, která provozuje veřejně prospěšnou činnost, reklamou ve smyslu příslušného zákona, nevztahuje se tak na ni ani pražská vyhláška. Navíc byla prý nabídnuta bezplatně. „Protože však cítíme snahu představitelů města Prahy, aby v ulici Boženy Němcové nebyla propagace žádná (tedy ani tato veřejně prospěšná), rozhodli jsme se ve spolupráci se společností Bigmedia vyjít Praze vstříc a na vlastní náklady propagaci České basketbalové federace odstranit,“ řekl Pavlas. Dodal, že svaz je připraven zástupcům města naslouchat. „Deklarujeme připravenost ke konstruktivnímu dialogu, který by měl vést k jasným pravidlům provozování legální venkovní reklamy na území města Prahy,“ zakončil.

Regulace reklamy

Reklama je nyní v Praze regulována v památkové rezervaci a částečně v Praze 2. Zákaz se týká například právě plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, ale i zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. Neplatí pro označení provozoven, pro reklamní zařízení a stavby definované stavebním zákonem ani pro reklamu, která je umístěna na základě smlouvy s městem či jiného zmocnění.

Magistrát nyní připravuje rozšíření platnosti vyhlášky na mnohem větší část metropole. Nynější pražská koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má v programu, že bude omezovat tzv. vizuální smog.

Fotogalerie
7 fotografií