Fuchs se před nástupem internetu stal slavným v prodeji nejrůznějšího zboží na dálku pomocí propracovaných reklamních estrád.
Holohlavý muž se zlatými prsteny a náušnicí na nejrůznějších kanálech propagoval v šílených spotech zázračnou leštěnku na auta nebo čističe koberců. „Snažím se, aby zákazníci znali nejen ten produkt, ale zároveň i s ním spojenou senzaci,“ vysvětloval svou filozofii ve vzácném rozhovoru v roce 2009 pro televizi Nova. „Aby říkali: Viděl jsi, co ten Horst dělal?! On smaží vajíčka na kapotě auta…“
Scénáře k neotřelým pokusům si psal sám. „Málokdo ví, že se podílím nejen na námětu a scénáři, ale i na výběru výrobků. Sám je zkouším,“ pyšnil se.
Zlaté prsteny
Zatímco jím propagované výrobky a ztřeštěné reklamy znal každý, své soukromí si pečlivě střežil a nemluvil o něm. Maximálně popsal pozadí svých šperků. „Prsteny mám odjakživa. Hodinky měním podle módy, aby ladily k oblečení. Starou náušnici jsem vyměnil za trošku větší. Tamtu, kterou jsem nosil dlouho, jsem ztratil v moři,“ řekl Nově.
S příchodem online obchodů Fuchs přestal teleshoppingové reklamy, které mu vydělaly nemalé jmění, natáčet, byť jako kreativní ředitel dál v reklamce pracoval. Z veřejného života se ale stáhl. A byl v tom tak důkladný, že i jeho smrt v létě ve Vídni, kde žil, unikla jakékoliv pozornosti.
„To je neuvěřitelné, přátelé,“ dala by se použít jeho populární hláška. O Fuchsovi se neví, zda byl ženatý a zda měl nějaké děti. Informaci o jeho smrti nicméně potvrzuje portál Benu.at, kde lze dohledat jeho digitální nekrolog…
Zajímavosti o legendě
- Nebyl ani prsatá blondýna, ani seriózní chlapík v kvádru, přesto popřel marketingové zákony a stal se miláčkem davů, které s chutí jím propagované zboží kupovaly. Podobu svého vzhledu měl dokonce zakotvenou ve smlouvě. „Viditelně užaslý výraz v obličeji, opálená kůže. Prostě bohatý obchodník, který umí prodávat,“ popsal sám sebe.
- U nás mu ze začátku producenti nevěřili, původně se na obrazovkách českých televizí vůbec neměl objevit. A když, tak mu chtěli sebrat jeho ikonické šperky. Jenže čeští diváci si výřečného Němce, jehož pořady nadaboval herec Zdeněk Junák, zamilovali.
- Za svůj nejlepší kousek považoval vyučený karosář Horst reklamu na ochrannou pastu proti poškození autolaku, kdy zapálil kapotu mercedesu. Jenže si při její přípravě údajně popálil ruku. „Lidé ve studiu - kromě mě a režiséra - nevěděli, co se stane, takže zpanikařili,“ chechtal se.
- V každé reklamě navíc opakoval podobné hlášky a průpovídky. „Zavolejte ihned a dostanete druhou sadu zcela zdarma,“ naváděl na výhodnou koupi diváky. I díky nim se stal populárním v celé východní a střední Evropě, a dokonce vzniklo i několik fanklubů Horsta Fuchse.
- Důkladně testoval i náčiní na vaření, které miloval. V jednom spotu v kuchyňském robotu rozmixoval beton, v jiném při testování univerzálního nože řezal hřebíky i jiné nože, které byly dle jeho slov méně kvalitní.