Orionka je bývalá vozovna tramvají a trolejbusů, tvoří jí několik pozemků a staveb. Hlavní je budova se třemi industriálními halami, dále je v areálu kancelářská budova a patří k ní také bytový dům vytápěný plynovým kotlem. Součástí areálu jsou i sklady, vrátnice nebo přístřešky a rampa pro mytí vozidel. Dvůr je osvětlen a nacházejí se v něm také historické tramvajové koleje, které nechal položit František Křižík v roce 1897.
„Myslím si, že takovýto areál v širším centru Prahy má být zachován, nemá být rozbourán ani prodán, protože vozovna má historickou hodnotu," řekl primátorův náměstek Jiří Pospíšil (TOP 09). Získat areál do svého vlastnictví chce město dlouhodobě. Po odkupu má areál podle něj sloužit ke kulturnímu využití a k trávení volného času.
Praha bude podle Pospíšila nyní hledat nájemce, který si objekt pronajme a částečně ho zrekonstruuje a bude ho využívat jako kulturní centrum. „Je podle mě lepší, aby se areál rekonstruoval postupně a uvidíme, jak se to zaběhne, ale mělo by se to otevřít co nejdříve," řekl Pospíšil.
Rozpad podniku Nádraží Holešovice: DPP řeší předžalobní výzvu. Dohoda, nebo úhrada škody 1,31 miliardy?
Podle opoziční Prahy Sobě by pak areál mohl například sloužit pro sociální potřeby, v areálu jsou totiž navíc i byty. Mohlo by to být pro jakékoliv účely sociálních služeb nebo například pro potřeby dětí, které jsou opouštějí dětský domov, řekl zastupitel Adam Scheinherr (Praha Sobě). „Až to odkoupíme, tak teprve vytvoříme koncept. Ten postup musí být ale takový, že Orionka bude nejprve ve vlastnictví Prahy," reagoval Pospíšil.
Cílem Prahy je podle dřívějšího vyjádření Pospíšila nyní investovat do samotného objektu minimální částku a nechat to na provozovatelích. Kulturní náplň podle něj bude taková, aby nerušila obyvatele okolních domů. Lidé z okolí se budou moci ke kulturní náplni vyjádřit. Areál bývalé vozovny je v současnosti částečně pronajímán, týká se to kanceláří, místností v budově či místností pro zřízení kancelářských a skladovacích prostor a dále plochy určené k parkování.