Je to jedna z největších výluk tramvají, jakou kdy metropole zažila. Na 20 měsíců se cestující musí v úseku obejít bez tramvají, a to kvůli výstavbě nové trati propojující Vinohradskou s již rozestavěným kolejištěm v horní části Václaváku. Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil výstavbu v sobotu, souběžně se Technická správa komunikací (TSK) pustí do demolice mostu a podchodu pod Legerovou ulicí.

Celý zásah posune také od poloviny července do konce března 2025 magistrálu. Jezdit se bude pouze ve dvou pruzích a to na místě stávající tramvajové trati. „Ta nová přinese rychlejší spojení mezi Vinohrady a centrem, a výrazně zlepší komfort pro cestující,“ slibuje náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (44, Piráti).

Víte, že...

Vybudování zhruba 550 metrů tramvajové trati od Národního muzea do středu Václavského náměstí vyjde asi na 1,24 miliardy korun.

Zásadně dotčené jsou tramvajové linky 11, která do konce stavby jezdí ze Spořilova přes Náměstí Míru na Floru a Spojovací, a linky 13. Ta z Olšanských hřbitovů pojede jen do zastávky Muzeum, kde končí. Náhradní povrchová doprava není zavedena, vyplatí se tak využívat metro.

Začnou v podzemí

Stavbaři se nejdřív zanoří pod současnou vozovku. Zbourají mostní konstrukci v Legerově ulici, která se klenula nad nikdy nevyužívaným podzemním prostorem. Ten byl původně zamýšlen v 70. letech jako garáže, projekt se ale nikdy neuskutečnil. „Ty bude nutné částečně zbourat a zalít drenážním betonem,“ popsal Josef Richtr za Technické správy komunikací.

VIDEO: Auto v Ostravě-Vítkovicích drsně narazilo do tramvaje, ta po nárazu skončila na chodníku.

Video
Video se připravuje ...

Auto v Ostravě-Vítkovicích drsně narazilo do tramvaje, ta po nárazu skončila na chodníku. PČR

Fotogalerie
1 fotografie