Většina z nich pochází z automobilek zemí bývalého východního bloku, je tu ale i pár zajímavých kousků ze Západu, kterými jezdili tehdejší prominenti. Nechybí ani kompletní řada škodovek od prvních felicií přes embéčka, erko až po stopětky a stodvacítky. Jsou mezi nimi i raritní exponáty, například dvoudveřová Škoda 1000 MBX nebo Škoda Rapid Cabrio, která se vyráběla pouze v Anglii.
Musel se vzdát oblíbeného vozu kvůli manželce
Nechybí ani legendární Tatry 603 a 613. „Šestsettrojka, to je moje srdeční záležitost. Koupil jsem si ji v sedmdesátých letech, v době, kdy ji dovolili prodávat i soukromým osobám. Do té doby to bylo jen vládní vozidlo. Pak jsem ji ale musel dát pryč. Manželka chtěla pračku,“ vzpomíná Vratislav Tomášek.
V muzeu nechybí ani zahraniční modely, včetně wartburku, trabantu, dacie, lady či moskviče přezdívaného Leninovy sáně. Auta, kterými se vozili prominenti nebo lidé, kteří si mohli koupit zahraniční vůz za bony, zastupují například značky Mercedes, Jaguár či Fiat.
Kam a kdy?
Muzeum sídlí v Terezíně, v Pražské 400 (vedle parkoviště Památníku Terezín u Malé pevnosti). Do konce října je otevřeno denně od 9 do 17 hodin, v zimním období (od 1. 11. 2011 do 31. 3. 2012) od 9 do 16 hodin.