Právě v něm si před pár dny zajel do pražské Libně, kde měl s jednou slečnou po netu domluvený sex. A když pak prchal před naším fotoreportérem, jak mu byl svižný bavorák dobrý! Navíc má i další výhodu, sklopením zadních sedadel lze z auta vytvořit prostorné hnízdečko lásky...
Krasavec mezi kombíky
Dlouhé verze aut většinou po estetiké stránce pokulhávají za sedany či hatchbacky. To ale není případ tohoto velmi pohledného elegána. Příď bouráku opticky rozšiřují nasávací otvory ve spodní části nárazníku, pěkně působí i dvojice výrazných podélných prolisů kapoty motoru.
Parádní turbodiesel málo žere
Srdcem a zároveň chloubou kombíku je dvoulitrový turbodieselový motor, přičemž turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek. 181 koní cválá pod kapotou velice tiše a kultivovaně, žádný kravál. Přitom je velmi živý – z nuly na sto zrychlí za 7,7 sekundy a maximální rychlost je 233 km/hod. A co je v dnešní drahé době důležité, není to žádný žrout. Kombinovaná spotřeba dělá krásných 4,8 l/100 km!
Airbagy snad všude
Bezpečnost musela zřejmě konstruktéry od BMW strašit v nočních můrách, takže do auta vměstnali všemožné airbagy: přední, boční i hlavové, navíc auto vybavili integrovanou ochranou proti bočnímu nárazu. Velkou pozornost věnovali i brzdám, což dokládá mj. signalizace opotřebení brzdového obložení na přístrojovém panelu.
Kufr jako stěhovák
Po sklopení zadních sedadel má řidič k dispozici úctyhodných 1385 litrů zavazadlového prostoru. Tenhle plechový fešák je vůbec dost rozměrný, na délku měří 4527, na šířku 1506 a do výšky 1418 mm. Přesto ale cestující hlavně na zadních sedadlech nemají k dispozici moc prostoru.
Klady
• Výkonný motor s nízkou spotřebou
• Špičkové jízdní vlastnosti
• Velký zavazadlový prostor
Zápory
• Nepohodlná sedadla ve standardu
• Vysoké ceny za příplatkové položky