332775:gallery:true:true

Vzácným 24 karátovým kovem vylepšil celou karosérii od kol až po čalounění sedadel. Tato unikátní úprava, která rozhodně nepatří mezi cenově dostupné, ho vyšla na 3,3 milionu € (90 mil. Kč).

Fotogalerie
4 fotografie

Zlatý mercedes sa stal hlavní atrakcí švýcarské tuningové show, která se konala 26. dubna v Bernu. Ueli Anliker a jeho tým strávili nad přestavbou auta neuvěřitelných 30 000 hodin. Výsledek však stojí za to. Drahý kov se dostal všude a úplně vytlačil klasické hliníkové, chromové či kožené doplňky. Z 24 karátového materiálu jsou vyrobena kola, okrasné lišty, znak automobilky, vnitřek světlometů, pedály, volant, řadící páka, čalounění sedadel i přístrojové desky.

Celkové náklady i s koupí vozidla se vyšplhaly na 3,3 milionu €. Pokud se klasický model SLR prodává přibližně za 380 000 € (10,26 mil. Kč), jedinečný tuning švýcarskému designérovi vytáhl z peněženky 2,92 milionu € (79 mil. Kč). Otázkou zůstává, co by majitelovi ze zlatého auta zbylo, když by si ho troufnul zaparkovat na pár hodin třeba v nákupním centru.

Výkon 626 koní
Za brutálním vzhledem Červeného zlatého snu, jak zní název vytuningovaného automobilu, nezaostává ani výkon motoru. Pod perleťovou kapotou dvoumístného roadsteru se ukrývá benzínový přeplněný osmiválcový motor 5,5 l s výkonem 626 koní. Tato síla dokáže katapultovat Mercedes-Benz SLR z nuly na stovku za 3,8 s a maximální rychlost končí na pohádkové hodnotě 334 km/h. Aby se snížila hmotnost auta a zrychlení bylo co nejlepší, je skelet karoserie vyrobený z karbonu, který je oproti vysoce pevné oceli až o 50 procent lehčí. Karbonové jsou i nezničitelné brzdy, které by navzdory obrovské zátěži sportovního auta měly vydržet nepoškozené 300 000 kilometrů. Špičkové jízdní vlastnosti modelu dodává podvozek, při jehož konstrukci byla použitá technologie z monopostů F1.