Nemají totiž střechu. Přesto se vyrábějí a mají své fanoušky i v Česku. Při jízdě na kvalitní silnici totiž odměňují řidiče euforickými pocity.

Kaipan 15: Sporťák po česku

350994:gallery:true:true

V poněkud zchátralém objektu v severočeské Smržovce má sídlo automobilka Kaipan. Podnikatel Michal Hradský tu dělá malé zázraky. Dovnitř vjíždí zrezivělé staré Škody Favorit a ven vyjíždějí nádherné sportovní dvoumístné roadstery. Vlastně je to jednoduché: Z favoritu se použijí mechanické díly – nápravy, motor, převodovka, brzdy a další, to se vmontuje do nového rámu karoserie a přikryje úhlednou laminátovou karoserií. Maximální rychlost není nikterak ohromující, přece jen je v útrobách skryt starý škodovácký motor, ale díky nízké hmotnosti má slušné zrychlení a zábavné chování v zatáčkách.

Zákazník si může nechat udělat vůz na klíč nebo si poslat stavebnici s díly a svůj dosloužilý favorit reinkarnovat v garáži. V prvním případě je nutné investovat něco přes čtyři sta tisíc, ve druhém případě musíte kromě času investovat zhruba třetinu až polovinu této sumy. Automobilka podobným způsobem přestavuje i fabie – v takovém případě vznikne Kaipan 15. Nejvýkonnějším vozem v nabídce je pak Kaipan 57, což je replika slavného britského Lotusu 7.

Radical

350996:gallery:true:true

Tyhle anglické vozy už vypadají téměř jako okruhové závodní vozy. Také jejich schopnosti mají. Například drží řadu rekordů na německém okruhu Nürburgring. Mají ale povolení i pro jízdu na běžných silnicích. Pohání je motocyklové motory Suzuki o objemu 1100 až 2800 cm2 a výkony se pohybují od 205 do 460 koní. Vzhledem k váze kolem půl tuny se jedná o děsivá čísla. Po premiéře na brněnském autosalonu se začínají prodávat i u nás. Třeba oblíbený model SR3 začíná na částce 1 874 000 Kč.

KTM X-Bow

350995:gallery:true:true

Naši jižní sousedé, kteří disponují v Alpách přehršlí kvalitních 'zatáčkovitých' silnic, si mohou dopřávat požitek z jízdy v ultramoderním roadsteru KTM X-Bow. Je to vlastně první auto od světoznámého výrobce motorek. Vypadá monstrózně a stejně tak jezdí. Pohání ho dvoulitrový motor s výkonem 240 koní. Na stovku se dostane pod čtyři sekundy, maximální rychlost je 220 km/hod. Na klidné vyjížďky ve dvou to zkrátka není. Oba cestující totiž musí mít při jízdě na hlavě přilbu. Cena? Od 1,3 milionu korun.

Street Roadster

350997:gallery:true:true

Zajímavý 'vedlejšák' má i jedna moravská firma, která vyrábí plastové nástavby na střechy náklaďáků. Používá díly z dodávek Citroën Berlingo a Peugeot Partner a z nich vytváří vůz na léto. Na vyjížďky pod zataženou oblohou ale zapomeňte – střecha k mání není. Na druhou stranu, cestující na druhé řadě sedadel zažijí něco, co v žádném jiném krabrioletu ne: Mají dostatek, možná až přebytek místa na nohy. Pokud přece jen auto zmokne, voda odteče sama dírami v podlaze. Cena auta na klíč je asi 400 000 Kč, pokud dodáte k přestavbě starou dodávku, polovinu ušetříte. Street Roadster jede rychlostí až 145 km/hod.