Nemají totiž střechu. Přesto se vyrábějí a mají své fanoušky i v Česku. Při jízdě na kvalitní silnici totiž odměňují řidiče euforickými pocity.

Kaipan 15: Sporťák po česku

V poněkud zchátralém objektu v severočeské Smržovce má sídlo automobilka Kaipan. Podnikatel Michal Hradský tu dělá malé zázraky. Dovnitř vjíždí zrezivělé staré Škody Favorit a ven vyjíždějí nádherné sportovní dvoumístné roadstery. Vlastně je to jednoduché: Z favoritu se použijí mechanické díly – nápravy, motor, převodovka, brzdy a další, to se vmontuje do nového rámu karoserie a přikryje úhlednou laminátovou karoserií. Maximální rychlost není nikterak ohromující, přece jen je v útrobách skryt starý škodovácký motor, ale díky nízké hmotnosti má slušné zrychlení a zábavné chování v zatáčkách.

Zákazník si může nechat udělat vůz na klíč nebo si poslat stavebnici s díly a svůj dosloužilý favorit reinkarnovat v garáži. V prvním případě je nutné investovat něco přes čtyři sta tisíc, ve druhém případě musíte kromě času investovat zhruba třetinu až polovinu této sumy. Automobilka podobným způsobem přestavuje i fabie – v takovém případě vznikne Kaipan 15. Nejvýkonnějším vozem v nabídce je pak Kaipan 57, což je replika slavného britského Lotusu 7.

Radical

Tyhle anglické vozy už vypadají téměř jako okruhové závodní vozy. Také jejich schopnosti mají. Například drží řadu rekordů na německém okruhu Nürburgring. Mají ale povolení i pro jízdu na běžných silnicích. Pohání je motocyklové motory Suzuki o objemu 1100 až 2800 cm2 a výkony se pohybují od 205 do 460 koní. Vzhledem k váze kolem půl tuny se jedná o děsivá čísla. Po premiéře na brněnském autosalonu se začínají prodávat i u nás. Třeba oblíbený model SR3 začíná na částce 1 874 000 Kč.

KTM X-Bow

Naši jižní sousedé, kteří disponují v Alpách přehršlí kvalitních 'zatáčkovitých' silnic, si mohou dopřávat požitek z jízdy v ultramoderním roadsteru KTM X-Bow. Je to vlastně první auto od světoznámého výrobce motorek. Vypadá monstrózně a stejně tak jezdí. Pohání ho dvoulitrový motor s výkonem 240 koní. Na stovku se dostane pod čtyři sekundy, maximální rychlost je 220 km/hod. Na klidné vyjížďky ve dvou to zkrátka není. Oba cestující totiž musí mít při jízdě na hlavě přilbu. Cena? Od 1,3 milionu korun.

Street Roadster

Zajímavý 'vedlejšák' má i jedna moravská firma, která vyrábí plastové nástavby na střechy náklaďáků. Používá díly z dodávek Citroën Berlingo a Peugeot Partner a z nich vytváří vůz na léto. Na vyjížďky pod zataženou oblohou ale zapomeňte – střecha k mání není. Na druhou stranu, cestující na druhé řadě sedadel zažijí něco, co v žádném jiném krabrioletu ne: Mají dostatek, možná až přebytek místa na nohy. Pokud přece jen auto zmokne, voda odteče sama dírami v podlaze. Cena auta na klíč je asi 400 000 Kč, pokud dodáte k přestavbě starou dodávku, polovinu ušetříte. Street Roadster jede rychlostí až 145 km/hod.