Má to však jeden háček – momentálně je tento Mercedes-Benz SLS AMG, který je v závodech F1 využíván jako vodící vůz (Safety Car), vyprodán. Blesk měl možnost si ho otestovat.
Hlubokým duněním osmiválce o výkonu 571 koní vábí vůz už zdálky. V boxech mosteckého okruhu stojí na-startovaný. Vzhledem k velmi omezenému času není možné ztrácet čas zahříváním. Křídlaté dveře vozu jsou otevřené. V rychlosti zkontroluji prostor mezi spodní hranou otevřených dveří a asfaltem. Upřímně - žádné terno, dlouháni budou muset být opatrní. Na druhou stranu automobilka nemohla nechat otevírání dveří kdovíjak vysoko – většina garáží má přece jen strop blíž, než se řidičům v autech „bez křídel“ může zdát.
Jako pozemní raketa
Silné prahy hliníkové karoserie nástup neulehčují, ale přece jen nejde o nějaký krkolomný úkon. Seřizuji si sedadlo a hledám ideální polohu. Ale, ale... volant v elektřině? Kde je úspora hmotnosti, jak se o ní píše v tiskových materiálech? Pohrávám si s myšlenkou, jestli by elektromotory neudělaly větší službu ve dveřích.… z úvah mne probere až konečná cifra na tachometru: 360km/h! Dávám řadičku do polohy „D“. Pak přidám plyn…
Z auta je rázem raketa. První kolo je spíš výletní, jedu v režimu „Comfort“. Plyn není nijak zběsilý, převodovka řadí měkce, motor zatím jen tak bublá. Chvíli nato ovladač nastavení auta posunuji do režimu „Sport“.
Sedmistupňový dvouspojkový automat od AMG, rázem řadí s meziplyny. Cílovou rovinkou proletím 230km/h - pak jdu ostře na brzdy. Přichází série zatáček. Čas se mi krátí a ještě jsem nevyzkoušel další z nastavení: „Sport+“. Pouštím se do divoké jízdy a zkouším, kdy dostanu od elektronických pomocníků přes prsty. Jsem mile potěšen - v režimu „S+“ mě nechávají dělat, co se mi zlíbí. A pak – z ničeho nic – se z místa spolujezdce ozve: „Brzdi! A do boxu!“.
Technické údaje:
Mercedes-Benz SLS AMG
Výkon: 420 kW/571 koní
Maximální rychlost: 317km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,8 s
Hmotnost: 1620 kg
Cena: od 4 558 800 Kč
Nedostatkové zboží
Za cenu necelých 4 600 000 je tento vůz pro fajnšmekry obrovským lákadlem. Zákazníci s ním často ani nejeli, ptali se na pořadník už dávno před tím, než se vozy vůbec objevily v Česku. Ani pak si nemohli vyskakovat. Barva, dekory interiéru, nic si kvůli omezené kapacitě nevybírali a pokorně brali to, co bylo. Celá kvóta – tedy 52 kusů – je momentálně beznadějně pryč.
Bude i elektrická verze?
Podle neoficiálních informací automobilka připravuje otevřenou a k tomu i elektrickou verzi modelu SLS. Prý bude mít výkon 533 koní a točivý moment 880 Nm. Připomeňme, že i Audi experimentuje se elektrickým supersportem. Stejně tak jejich model R8 bude jezdit jen s plátěnou střechou.