Speciálně upravené stroje, tedy šest aut a osm motorek byly uzpůsobeny k tomu, aby na krátkou vzdálenost dosahovaly co největšího zrychlení. „Milovníci tohoto extrémního sportu se mohou těšit například na deset metrů dlouhé auto z královské třídy Top Fuel, které umí zrychlit z nuly na stovku za necelou vteřinu,“ tvrdí mediální zástupkyně výstavy Linda Maletínská. A jaké jsou ceny? Celková částka všech strojů je 15 milionů! „Jednotlivé ceny ale zveřejnit nemůžeme, majitelé vozů si to nepřejí,“ uvedla Maletínská. Vzhledem k tomu, že výstava probíhá v obchodním centru, je vstupné zdarma.

První český řidič na mezinárodních závodech

První český řidič, který se zúčastnil mezinárodních dragsterových závodů v zahraničí
První český řidič, který se zúčastnil mezinárodních dragsterových závodů v zahraničí
Autor: abl

Majitelem tohoto našlapaného stroje je Jiří Bamberger, první český řidič, který se zúčastnil mezinárodních dragsterových závodů v zahraničí

Co se skrývá pod kapotou:

Motor: V8 – Chevrolet BB 454 Mark IV
Obsah: 8 litr PS
Palivo: benzin 100 až 116 oktan
Výkon: 1000 hp
Spotřeba: na 1/4 mile cca 10 litru

Stroj startuje ve třídě Super Gas omezený indexem 9,9 s na ¼ míle. Při závodech v této třídě nerozhoduje konečná rychlost v cíli, ale nejblíže se dostat k času 9,9s. Podjetí času znamená vyloučení.

Nejrychlejší Harley v ČR

Nejrychlejší Harley v ČR
Nejrychlejší Harley v ČR
Autor: abl
Jezdec: Honza Nestroj „Bardotka“

Motor: HD V-ROD
Obsah: 1130 CCM
Palivo: BENZÍN SHELL
Výkon: 250 HP

Nejlepší dosažený čas motocyklu:
na 1/4 míle je 9,4s max rychlostí 220 km/h

Fotogalerie
6 fotografií

 

První český řidič, který se zúčastnil mezinárodních dragsterových závodů v zahraničí
Majitel a jezdec: Jiří Bamberger
Motor: V8 – Chevrolet BB 454 Mark IV
Obsah: 8 litr PS
Palivo: benzin 100 až 116 oktan
Výkon: 1000 hp
Spotřeba: na 1/4 mile cca 10 litru

První český řidič, který se zúčastnil oficiálních mezinárodních dragsterových závodů v zahraničí!
Stroj startuje ve třídě Super Gas omezený indexem
9,9 s na ¼ míle. Při závodech v této třídě nerozhoduje konečná rychlost v cíle, ale nejblíže se dostat k času 9,9s. Podjetí času znamená vyloučení.

Oficiální čas na závodech na 1/8 míle je 6,317s a na 1/4míle 9,891 při cílové rychlosti 220,12 km/hod.