Zvláště při online seznamování, kde se může člověk pohybovat v celém moři potenciálních partnerů, může na velký výběr doplatit. Při příliš velkém množství možností totiž činí špatná rozhodnutí.

Problém nastává v tom, že jakmile začne být k dispozici kvantita, trochu méně klademe důraz na kvalitu. Psychologové z Tchaj-wanu prokázali, že čím je o nás větší zájem, tím se zvyšuje pravděpodobnost, že se necháme zlákat nekvalitním jedincem.

Při online seznamování uživatelé věnují více pozornosti nedůležitým informacím, protože mají méně času prolustrovat řádně každý profil. A to vše zvyšuje opět šanci, že konečný výběr se řídí podle nevhodných vodítek.

Seznámení chtiví jedinci kladou na internetu větší důraz na výšku postavy a barvu vlasů, zatímco přeskakují kolonky týkající se zájmů, vlastností a vyprávění o osobnosti protějšku.

Studie z Tchaj-wanu pak dokazuje, že osoby, které mají nejvíce zájemců a nabídek na rande, končí s nevhodným protějškem častěji.