Průzkum provedlo Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM).
V roce 2004, kdy CVVM s pravidelným šetřením začalo, se k pití piva přihlásilo 92 procent mladých mužů. Letos to uvedlo 84 procent z nich.
Alespoň někdy si pivo dá skoro devět z deseti českých mužů a víc než polovina českých žen. Přestože roční spotřeba piva v Česku už několik let klesá, stále jsme v jeho konzumaci ze zhruba 154 litry na osobu za rok světové jedničky.
Podle ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého vyrůstala generace dnešních mladých lidí v jiném prostředí než generace předchozí. "Daleko víc cestují, daleko větší část svého života strávili v zahraničí," uvedl. Mladí lidé se podle něj chtějí odlišit a poznávat nové věci. Mezi největší konzumenty piva naopak patří muži mezi 45 a 59 lety.
Při výběru piva hraje pro české muže víc než pro ženy důležitou roli jeho značka. Podíl mužů, kteří si vybírají pouze produkty některých konkrétních pivovarů, se dlouhodobě pohybuje mezi 70 a 80 procenty, u žen dosahuje přibližně poloviny.
Za nejdůležitější kritérium pro výběr piva označilo nejvíc respondentů jeho chuť. Cena piva je důležitá méně. Účinek reklamy si čeští spotřebitelé připouštějí jen minimálně.