Vzducholoď odstartovala 3. května z frankfurtského letiště směr Spojené státy. Kvůli protivětru nabrala při přeletu Atlantiku půldenní zpoždění a k letišti Lakehurst se přiblížila navečer 6. května. V 19 hodin 21 minut bylo na zem shozeno první přistávací lano a pozemní personál začal s upoutáváním lodi.
O čtyři minuty později, když byl Hindenburg ve výšce asi 60 metrů, vzplanul v zadní části požár a během pouhých 34 sekund celá vzducholoď zcela shořela!
Atentát?
Přes důkladné vyšetřování nebyly příčiny katastrofy nikdy jednoznačně vysvětleny. Nejpravděpodobnější příčinou byl zřejmě výboj statické elektřiny mezi potahem lodi, její kostrou a pozemním zařízením. Spekulovalo se také o explozi jednoho z motorů či o sabotáži antifašistů (Hindenburg patřil k ikonám Třetí říše).
Největší kolos všech dob
Vzducholoď Hindenburg byla spolu se svou sesterskou lodí Graf Zeppelin II největším létajícím strojem všech dob. Byla postavena v roce 1935. Duralová konstrukce měla na délku 245 metrů a průměr trupu byl 41 metrů. Naplněna byla 200 000 m3 vodíku. Původně měla být naplněna heliem, ale embargo USA přinutilo německé konstruktéry použít vysoce hořlavý vodík. Čtyři dieselové motory umožňovaly maximální rychlost vzducholodě až 135 km/h.