Psychologové nevěřícně kroutí hlavou: kam se poděly vychloubačné historky o velikosti mužského přirození? Z výsledků nejnovějšího průzkumu, spojeného také s údaji o prodeji, totiž vyplývá, že se muži stydí kupovat kondomy nadměrné velikosti! Jak se podařilo sexuologům zjistit, mnozí pánové si raději odepřou při sexu dokonalé pohodlí, než aby si koupili ochranu, která jim opravdu „padne“ na míru. Je tedy možné, že už je vyzdvihování velikosti mužství přešlo, nebo je zakopaný pes v něčem jiném? „Je to spíše o tom, že se v obchodě stydí. Většina mužů si je totiž vědoma, že i když mezi kamarády s velkým mužstvím uspějí, v případě žen tomu tak být nemusí. Další početnou skupinu tvoří pánové, kterým je nepříjemný obdiv neznámých lidí nad jejich přirozením. I když je nutné podotknout, že při placení jen málokterá pokladní stihne zaregistrovat, jakou si to vlastně dotyčný kupuje velikost,“ vysvětluje jedna z autorek výzkumu, uznávaná britská sexuoložka a psycholožka Glenn Wilsonová. Britský výrobce pánských ochran společnost Condomi přišla začátkem roku na trh s novým kondomem XXL. Tento speciální model je 20 cm dlouhý a po obvodu měří 5,4 cm, což je ovšem pouze o dva centimetry, respektive dva milimetry, více, než u běžných velikostí. Očekávaný úspěch se však nedostavil. Potencionální zákazníci se totiž zřejmě stydí „maxikondom“ kupovat. Pokud soudíme podle výsledků jeho prodeje, nejhůře jsou na tom s sebevědomím Britové. Naopak pro Němce, Francouze a Italy je pořízení „největší“ velikosti pánské ochrany dokonce mnohdy prestižní záležitostí, a tak si maxikondom pořizují i v případech, že jejich přirození do jeho velikosti zdaleka nedorostlo. Jak je na tom s prodejností konkurenční výrobce kondomů, firma Durex, která má ve svém sortimentu pánskou ochranu dokonce ještě o půl centimetru delší, výzkum neuvádí.