Reklama, na které je atraktivní ženské tělo, přivádí zřejmě mužské sebehodnocení do pořádného zmatku. Pozorovatelé se cítí úspěšněji, informují psychologové. Jediný módní časopis postačí, aby byla mužská psychika zmatená. Fotografie krásných žen svádí kromě jiného k tomu, že muži hodnotí svůj plat a kariéru mnohem lépe, informuje psychologická studie zveřejněná v britském vědeckém časopise "New Scientist". Psychologové předkládali pokusné skupině mužů ve věku 18 až 36 let reklamní fotografie. Jedna skupina si prohlížela obrázky mladých atraktivních dívek a druhá obrázky starých dam. Vědci přitom nechali muže ve víře, že mají posuzovat účinnost reklamní kampaně. Potom jim dali vyplnit osobní dotazník. Muži, kteří se dívali na fotky mladých žen, hodnotili svůj příjem, pozici v zaměstnání a ctižádost výše než druhá skupina. Dřívější studie spojují ctižádost a touhu po dominaci s množstvím mužského pohlavního hormonu testosteronu.