Dlouhé a nudné porady nemá rád nikdo. A proto se nelze divit, že jejich účastníci ve snaze ubránit se zívání mnohdy místo probíraného tématu myslí na něco úplně jiného, přičemž se myšlenkové náhradní aktivity liší podle pohlaví. Vyplývá to alespoň z průzkumu, jehož výsledky byly zveřejněny na setkání odborníků zabývajících se konferencemi po webové síti WebEx. Ti zadali anketní otázky dvěma tisícovkám britských manažerů, v jejichž pracovní náplni nechybějí právě porady s vedením. Ukázalo se přitom, že nejméně jednou za hodinu myslí manažeři na něco jiného než na projednávané záležitosti. Z výzkumu vyplynulo, že osmačtyřiceti procentům mužů se většinou myšlenky zatoulají k sexu, šestadvacet procent myslí na jídlo, o tři procenta méně zaberou sportovní aktivity, aktivní i pasivní. Ženy se v sedmatřiceti procentech soustředí na přemýšlení o jídle, sexem se zaobírá šestnáct procent z nich a sport zajímal pouhou dvacetinu dotázaných. "I když studie zahrnula pouze poznatky z Velké Británie, jen stěží lze předpokládat, že by se manažeři v jiných zemích utíkali k šachu či dumali o základních filozofických otázkách," uvedl mluvčí německé firmy, která propaguje webové konference. Budoucnost proto vidí v elektronických poradách. Od účastníků si totiž při přípravě definitivní verze projednávaného projektu vyžadují neustálou pozornost a nedávají čas na jakékoli rozptylování a bezmyšlenkovité snění. Ve prospěch on line setkání podle něj hovoří i to, že šetří čas i cestovní náklady a dají se svolat pouhým klinknutím myši.
Porady jitří sexuální fantazii
Zpět
na
V průzkumu bylo zjištěno, že muži při dlouhých poradách myslí většinou na sex, pak na jídlo a nakonec na sport. U žen je sex až na druhém místě po jídle.