Ženy se do budoucna zřejmě obejdou bez mužů! Světu, tak jak ho známe, zvoní hrana. Chvíle, kdy si lidstvo vystačí bez silnějšího pohlaví a to něžnější se bude moci rozmnožovat jen mezi sebou, se přiblížila. Australské genetičce Orly Lachem-Kaplanové se totiž podařilo oplodnění bez použití samčího semene. Zatím sice »jen« u myší, ale podle genetiků může být něco takového možné i u lidí. "U nižších živočichů je oplodnění samice samicí prokázáno již delší dobu. Tento objev ovšem dokazuje, že oplodnění bez samčích buněk je možné i u vyšších živočichů. Teoreticky tedy i u lidí," řekl Blesku Josef Geryk, vědecký tajemník Ústavu molekulární genetiky Akademie věd ČR. Jak ovšem genetici varují, na svět by v takovém případě přicházely pouze dívky! Hrůzné představy mužů, že se naplní to, co mohli spatřit ve filmu Sexmise, kdy planetu ovládly výhradně ženy a muži se stali podřadnými a v podstatě nepotřebnými živočichy, se začínají naplňovat. Jak ovšem tvrdí vědci, cesta od laboratorních pokusů k praktickému uplatnění může být tak dlouhá, že oplodňování ženy další ženskou buňkou se dočká až generace příštího století. "Pokud se ovšem pokusy australské genetičky povedou, tak ačkoli to zní paradoxně, od myši je k člověku jen skok," tvrdí Josef Geryk. Převratný objev, který by mohl znamenat konec rozmnožování v podobě pohlavního styku, je v zásadě jednoduchý. Australská genetička neoplodnila myší vajíčko samčí spermií, ale buňkou z těla jiné myší samice. Sperma má jen jednu řadu chromozomů, zatímco lidská buňka dvě. Stačilo tedy pouze vyřadit jednu řadu chromozomů z lidské buňky a mohlo dojít k oplodnění. "Průběh je podobný jako u embrya, které vznikne spojením vajíčka a spermie," tvrdí australská genetička Lachem-Kaplanová. Oplodněné vajíčko pak lze zavést do dělohy, kde vyrůstá až do porodu. Celá věc má ovšem jediný zásadní problém, při jehož vyslovení vstávají na hlavách vlasy hrůzou především mužům. "Na svět by tak přicházela pouze děvčata, protože ženy nemají potřebný genetický materiál, který je nezbytný k narození chlapce," vysvětluje Josef Geryk. Jediné, kdo nad tímto objevem v současném stadiu jásají, jsou tedy určitě feministky a lesbičky. Svět bez sexu s mužem - a v tom nejlepším případě bez mužů vůbec - začíná mít konkrétní podobu. Přestože především psychologové a sexuologové varují před tím, že tento objev by mohl znamenat konec lidstva, pro které je rozmnožovací pud jednou ze základních přirozeností, genetici upozorňují i na možnost jeho praktického využití. "Je to určitá naděje pro páry, kde se u muže nevytváří žádné semeno. Při použití buňky z jiné části otcova těla budou tak i tato manželství mít šanci na dítě, které bude z genetického hlediska stoprocentně jejich," tvrdí autorka převratného objevu australská genetička Orly Lachem-Kaplanová. Jak mohou mít dvě ženy dítě
1. Ženské vajíčko se 23 chromózomy se normálně oplodní spermatem, které ma rovněž 23 chromozómů. 2. Při použití australské techniky se normální tělesná buňka se 46 chromozómy (dvojnásobný počet) injekcí vstříkne do ženského vajíčka. 3. V důsledku přidání chemických látek se sada přebytečných chromozómů oddělí. 4. Výsledkem je oplodněné vajíčko se správným počtem chromozómů. Tak mohou vzniknout jen děvčata.