Italští muži mají jasno - sledují to televizní zpravodajství, které uvádí atraktivnější moderátorka. Vzhled moderátorky má podle italského průzkumu u mužů větší váhu než například závažnost nebo důvěryhodnost zpravodajství. Autoři průzkumu, kterého se zúčastnilo na patnáct set Italů, mimo jiné zjistili, že muži při souběžných zpravodajských relacích dokonce přepínají, jen aby ukořistili reportáž, kterou zprostředkovala atraktivnější redaktorka. Téměř tři čtvrtiny mužů si například také z prvních třicet vteřin vysílání zpráv nic nepamatují, protože se plně koncentrují na to, co má moderátorka na sobě a jak vypadá. Podle Evropské psychoanalytické společnosti se sídlem v Římě se pozornost mužů vrací plně k normálu až po druhé minutě vysílání. Zajímavé je, že pokud se v reportáži objeví nepohledná redaktorka nebo novinářka bez make-upu, dvaasedmdesát procent mužů si pamatuje dopodrobna celou reportáž. V případě, že před kameru předstoupí výslovná krasavice, zapamatuje si zprávu pouze čtyřicet procent mužů. Zhruba osmapadesát procent z těch mužů, kteří si reportáž kvůli atraktivitě novinářky nezapamatují, přiznává, že je fascinovaly především rty reportérky. Mediální poradci v Evropské unii se mají na pozoru a svým klientům, kteří stojí o vysokou sledovanost zpravodajství, doporučují upřednostňovat u moderátorek hlavně vzhled.