Vědci z Lovaňské univerzity ve vlámské části Belgie teď vědecky prokázali, že muži skutečně přestanou mít pojem o ceně, když se před nimi zjeví vnadná nahá dívka. Jejich myšlení je tehdy doslova oslepeno ženskou krásou. Ve skutečnosti testosteronem.
Za vše může tento pohlavní hormon. V přítomnosti nahé ženy se totiž muži vylije do krve enormní množství testosteronu, aby byl připraven dotyčnou krásku dobýt a především s ní kvalitně souložit. Jenže, testosteron je zcela nežádoucí při uvažování nad věcmi finančními. Nehodí se tudíž při podnikání, investování a spekulování na burze.
"Macho muži jsou obvykle velmi tvrdými makléři a finančníky, ale reklamy ukazující nahé ženy z nich dokáží učinit důvěřivé ovce," tvrdí profesor ekonomie Siegfried Dewitte, vedoucí autor studie.
Podobný efekt ovšem lze vysledovat nejen u mužů, ale rovněž u žen. Jakmile se před nimi zjeví dobře stavěný polonahý muž, jejich schopnost nezávislého finančního úsudku se zhorší. Ovšem mnohem méně než mužů. Ženy totiž reagují více na dotek než na vizuální podněty.
Profesor Dewitte tak obchodníkům vzkazuje, pokud chtějí prodávat více, musejí své provozy zaplnit sexy obrázky.
Nahá žena ´zaslepí´ mužům pojem o ceně
Zpět
na
Reklamní agentury využívají tohoto fenoménu dávno. Stačí přistrčit k luxusnímu vozu vnadnou polonahou dívku a muži přestanou vnímat extrémní cenu.