Vzpomínáte, jak se od začátku 90. let začaly na mistrovstvích světa v hokeji objevovat loga Škodovky? Investice do značky, která je dlouholetým partnerem světového hokeje se bohatě vyplatila.

Škodovka, ve které se vozilo pět generací Čechů, se stala nejvíc vyváženým tuzemským zbožím.  Loni se prodalo přes 684 tisíc vozů a letos poprvé přesáhl prodej 700 tisíc kusů (díky novým trhům v Číně, Rusku a Indii).

O tom, že se stane Škodovka součástí koncernu Volkswagen, rozhodla český vláda 9. prosince 1990. Mezi vážné uchazeče patřil u francouzský Renault.

Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě. Jejíhistorie sahá až do roku 1895, kdy byla založena firma Laurin & Klement. Původně vyráběla kola, pak motocykly, první auto vyjelo z továrny v roce 1905.

Do první světové války patřila tato značka mezi evropskou špičku. Po válce se ale už tolik nedařilo, a tak byla v roce 1925 zakladateléprodána plzeňské Škodovce.
Po roce 1945 ze začala zestátněná škodovkla orientovat na Sovětský Svaz a spřátelené země a vyklidila své pozice na evropském trhu. Postuopně si získala nevalnou pověst, které se obtížně zbavovala i po přičlenění k Volkswagenu.