Původně "zadek" tříkolky zdobila pneumatika přímo z F1. „Bohužel jsou to měkké gumy na jedno použití a po pár kilometrech začínají ucházet. Tak jsem tam dal pneumatiku z Maserati,“ vysvětluje Milan.
Do hadráků legendárního konstruktéra verolexů Mojmíra Stránského se doslova zamiloval před lety. S jedním ze svých prvních, dokonce vyrazil až do Portugalska. „To byla dovolená na dva měsíce,“ usmívá se verolexový nadšenec.
Sportovní velorex v akci Jiří Čada
Viděl ho i konstruktér Stránský
Současný speciál, který prý ze sebe dokáže ne rovině vyrazit až dvě stě sedmdesát, začal stavět před patnácti roky. Motor z Jawy nahradil sto šedesát čtyř koňovým čtyřválcem Honda. „Vyrobil jsem nový rám a verolex jsem rozšířil a o jeden a půl metru i prodloužil kvůli stabilitě při vysokých rychlostech,“ ukazuje názorně zcela ojedinělou konstrukci pan Milan.
Ten je rád, že jeho speciál stačil ještě vidět i pan Stránský. „On některými konstrukčními radami dokonce přispěl k jeho vzniku. Moc se mu to líbilo,“ vzpomínal Milan na letos zemřelého konstruktéra verolexů. Když Milan usedne do kokpitu svého hadrového speciálu a zařadí rychlost, není snad nikdo, kdo by se za ním neohlédl, když z výfuku motoru začnou šlehat metrové plameny.
Technické údaje
Motor: řadový čtyřválec Honda 1100 o výkonu 164 koní
Hmotnost: 800 kg
Maximální rychlost: 270 km/h
Spotřeba: 22 až 25 litrů na 100km
Počet rychlostí: 6 (vozidlo nemá zpátečku)
Karosérie: pogumovaná textilie (spolehlivě vzdoruje i těm největším rychlostem)