Plachtu z vytuněné parádní tříkolky sundával včera ale nejen hlavní tvůrce Pavel Brída (42) z Opavy, ale i konstruktér původního lidového velorexuhadráku, Mojmír Stránský (85). Ten tříkolku původně potaženou nepromokavou plachtou vymyslel v roce 1950 s bratrem Františkem. Vývoj velorexu pokračoval v roce 1963, kdy se vyrobilo pět prototypů s celolaminátovou karoserií.
Pavla Brídu myšlenka na vytvoření veloru napadla před dvěma lety. Místo dalšího levného vozítka, které by navazovalo na legendární tříkolku, však vytvořil nadupaný vůz české výroby s japonským motorem Honda. Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový s objemem 1284 krychlových centimetrů.
Nový stroj se bude prodávat v základní verzi za 500 tisíc bez daně, model představený v Brně vyjde na zhruba 750 tisíc.
Kromě této novinky představí přes 90 vystavovatelů ode dneška do neděle veřejnosti motoristické lahůdky včetně značek Honda, Yamaha, Harley- Davidson a dalších.
Fakta o nové tříkolce
• délka 3,8 metru
• šířka 1,9 metru
• výška 1,32 metru
• malý, hbitý vůz pro městský a příměstský provoz
• váha 500 kg
• motor má 200 koní
• xenonová světla
• anatomické sedačky
• LCD dotykové displeje
• CD-DVD přehrávač
• digitální tachometr
• bodové pásy
• LED-diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla • karoserie je z laminátu za použití karbonu
• skleněná střecha bude odnímatelná ve stylu targa