Plachtu z vytuněné parádní tříkolky sundával včera ale nejen hlavní tvůrce Pavel Brída (42) z Opavy, ale i konstruktér původního lidového velorexuhadráku, Mojmír Stránský (85). Ten tříkolku původně potaženou nepromokavou plachtou vymyslel v roce 1950 s bratrem Františkem. Vývoj velorexu pokračoval v roce 1963, kdy se vyrobilo pět prototypů s celolaminátovou karoserií.

Pavla Brídu myšlenka na vytvoření veloru napadla před dvěma lety. Místo dalšího levného vozítka, které by navazovalo na legendární tříkolku, však vytvořil nadupaný vůz české výroby s japonským motorem Honda. Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový s objemem 1284 krychlových centimetrů.

Nový stroj se bude prodávat v základní verzi za 500 tisíc bez daně, model představený v Brně vyjde na zhruba 750 tisíc.

Kromě této novinky představí přes 90 vystavovatelů ode dneška do neděle veřejnosti motoristické lahůdky včetně značek Honda, Yamaha, Harley- Davidson a dalších.

Fotogalerie
4 fotografie

Fakta o nové tříkolce

• délka 3,8 metru

• šířka 1,9 metru

• výška 1,32 metru

• malý, hbitý vůz pro městský a příměstský provoz

• váha 500 kg

• motor má 200 koní

• xenonová světla

• anatomické sedačky

• LCD dotykové displeje

• CD-DVD přehrávač

• digitální tachometr

• bodové pásy

• LED-diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla • karoserie je z laminátu za použití karbonu

• skleněná střecha bude odnímatelná ve stylu targa