Na vůz, který vidíte na fotce, můžete narazit také pod označením Volkswagen Sharan či Seat Alhambra. Všechny tři se vyráběly ve společném závodě v Portugalsku. Zatímco Sharan se od Alhambry liší jen detaily designu a cenami, tak Ford Galaxy má mírně odlišnou i nabídku motorů. Pěti či sedm míst, zcela rovnou podlahu, příjemně vysokou pozici sezení i solidní jízdní vlastnosti však poskytují bez ohledu na znak výrobce.

Autor: TipCars

Od začátku všechny modely nabízely motory 1,9 TDI (66 kW) a 2,8i VR6 12V (128 kW). Alhambra a Sharan pak nabízely (od roku 1996) ještě výkonnější variantu motoru TDI (81 kW), dále zážehové čtyřválce 2,0i 8V (85 kW) a 1,8i 20V trubo (110 kW – od 1998). Ford dlouho nedostával rodinné stříbro koncernu VW, a to silnější verze motoru TDI, takže kdo chtěl něco mezi 66 a 128 kilowaty, musel sáhnout jedině po zážehovém čtyřválci 2,3i 16V (107 kW), který známe z vyběhlého modelu Scorpio.

Velký vnitřní prostor ve Fordu Galaxy má i svá negativa. Motory TDI totiž mají jen velmi malé odpadní teplo, takže pomalu vytápějí i interiér mnohem menšího golfa. V prvních dvou letech výroby ještě nebyly turbodieselové modely vybavovány přídavným topením spalujícím naftu, takže v nich budete mrznout.

Autor: TipCars

Příčinou toho, že sesterský Volkswagen Sharan v roce 2006 dokonce spadl až na samý konec statistiky německých orgánů technického dozoru (TÜV), není celková nekvalita auta, ale zejména jedna párová součást. Jde o spojovací tyče řízení, v jejichž čepech rychle vznikají vůle i na kvalitních německých, natož na rozbitých českých vozovkách. V druhovýrobě dnes již seženete tyče s většími a tudíž odolnějšími čepy. Jinak se majitelé vozu potýkají zejména se známými problémy jinak skvělých motorů TDI (váhy vzduchu, turbodmychadla, nutnost dbát na včasné, lépe i preventivní výměny rozvodových řemenů). Do roku 1998 se krom těchto běžně léčitelných chorob mohla vyskytnout ještě jedna neléčitelná – motor 1,9 TDI ve své slabší verzi měl problémy s chlazením, výsledkem čehož mohlo být dokonce zadření motoru agregátu. Ke zmíněnému datu byla provedena konstrukční úprava bloku motoru.

Autor: TipCars

 

Příčinou toho, že sesterský Volkswagen Sharan v roce 2006 dokonce spadl až na samý konec statistiky německých orgánů technického dozoru (TÜV), není celková nekvalita auta, ale zejména jedna párová součást. Jde o spojovací tyče řízení, v jejichž čepech rychle vznikají vůle i na kvalitních německých, natož na rozbitých českých vozovkách. V druhovýrobě dnes již seženete tyče s většími a tudíž odolnějšími čepy. Jinak se majitelé vozu potýkají zejména se známými problémy jinak skvělých motorů TDI (váhy vzduchu, turbodmychadla, nutnost dbát na včasné, lépe i preventivní výměny rozvodových řemenů). Do roku 1998 se krom těchto běžně léčitelných chorob mohla vyskytnout ještě jedna neléčitelná – motor 1,9 TDI ve své slabší verzi měl problémy s chlazením, výsledkem čehož mohlo být dokonce zadření motoru agregátu. Ke zmíněnému datu byla provedena konstrukční úprava bloku motoru.