Znáte to, napadnou tři centimetry (u Muzea čtyři) a je v Praze kalamita světového významu. Nebo to tak ve zprávách aspoň vypadá. S Carrerou 4 se sněhu na silnicích rozhodně bát nemusíte. Na rakouských okreskách jsme zjišťovali, jestli se díky tomu někam nevytratila ona bájná zábavnost modelu 911.

Fajn, proč vás napínat vás až do posledního odstavce. Nevytratila. Klíčem k úspěchu je pohon všech kol původem z Turba. Ten je totiž slušně vychovaný (má teď navíc i nový software) a na suché silnici neposílá dopředu vůbec nic (respektive jen mizivé procentíčko) z výkonu placatého šestiválce, dunícího za vašimi zády. Kontrolovat si ho můžete pomocí TFT displeje vpravo od otáčkoměru; zde je v deseti stupních přehledně zobrazeno momentální nastavení systému.


A co motor? Jak funguje dvouspojka PDK nebo nově naladěný podvozek? Celý článek včetně VELKÉ GALERIE plné Porscháků najdete na adrese ZDE>>


Při jízdě zvlněnou okreskou držím auto mírně pod plynem a vykružuji poloměry na hlaďoučkém asfaltu podobně, jako kuchařka vykrajovátkem vyrábí ze sladkého těsta placičky. Všechen výkon směřuje na zadek, takže řízení je bez rušivých momentů (k němu se ale ještě vrátím) a auto díky o 10 milimetrů širším gumám a 44 mm většímu rozchodu zadku sedí jak přibité. Podle fousatých inženýrů, které jsem odchytl večer na baru, má auto nepatrně větší příklon kol než předchozí generace.

Když přijde na řadu výjezd z utaženější zatáčky, brzdění (ne však při spuštění ABS) nebo třeba podřazení při předjíždění, pošle spojka dopředu kolem dvaceti procent výkonu. To auto hezky stabilizuje, což se hodilo hlavně na mokrých úsecích. Nikdy jste nevěděli, jestli je povrch namrzlý nebo není, takže tanečky zadku nebo „pouhé“ ubrání výkonu stabilizačním systémem by v případě zadokolky hrozilo skoro pořád.