Mondeo je ve své třídě podvozkově na špici. A BMW5? Totální kvalita, prestiž (větší než u Mondea) a geniální jízdní vlastnosti. A návdavkem široká paleta jedněch z nejlepších motorů vůbec. A ani údržba není tak drahá, jak by prestiž značky napovídala, zvlášť pokud nemusíte servisovat ve značce. Nicméně 300tis nestačí na pěkný kousek s modernizovanými motory a faceliftem (od modelového roku 2008 např.520d 130kW) a kdybyste se rozhodl pro starší BMW, zvažte prosím většinou vysoké kilometrové nájezdy a také jistý hendicap vozu se zadním náhonem na sněhu, pokud jste doteď zvyklý na předokolku.

Interiér vozu Ford Mondeo
Interiér vozu Ford Mondeo
Autor: TipCars

Takže pokud bych měl radit, možná bych volil Mondeo. Za 300tis. se dá pořídit opravdu krásné auto cca3-4 roky staré, koukejte prosím na technický stav a chtějte písemnou garanci kilometrů spíše než vozidlo například o rok mladší. A teď jak rozlousknout dilema s motorizací. Pokud chcete cítit výkon pod nohou, točivý moment a pružný motor od nízkých otáček, měl byste opět koupit diesel, pokud byste chtěl opravdu rychlejší vůz, než je Váš dosavadní, musíte se poohlédnout po verzi 2.2TDCI. Vámi požadovaný šestikvalt mají snad všechny diesely v současných Mondeích. Pokud byste chtěl benzín s podobným zátahem a reakcí na plyn v normálních otáčkách, musel byste jít do 2.5 která se svými tuším 225PS skýtá velmi zajímavé svezení. Ovšem vykoupeno skoro dvakrát větší spotřebou než TDCi. K řešení tohoto problému pomocí LPG bych byl opatrný. Moderní motory a jejich periferie jsou poměrně složité technické soustavy a já zkrátka zastávám názor, že čím novější vůz, tím méně bych doporučoval zástavbu LPG (ti, co se přestavbami zabývají, Vám pochopitelně řeknou něco jiného). No a ostatní benzíňáky? Menší kubatury u současných Mondeí nejsou špatné, ale prostě v normálních otáčkách nikdy nepojedou ani jako Váš starý vůz. Takže tady vzniká trošičku dilema. Vaše každodenní dojíždění cca 15km je poměrně málo na zahřátí dieselového auta a také topení nebude úplně super. Moderní auta ovšem mají elektrické přitápění a situace je o hodně lepší, než u starších vozů s naftovými motory. U LPG bych viděl jako další negativum, že motor zpočátku stejně jede na benzín (a studený žere nejvíc). Takže buďto diesel nebo ubrat z nároků na pocit výkonu a zvolit menší benzín, např. dvoulitr.

Interiér vozu BMW 5
Interiér vozu BMW 5
Autor: TipCars

Tedy shrnuto, na Vašem místě za daných okolností bych asi šel  po pěkném Mondeu TDCi, ale pokud možno s nezávislým topením (budete chvíli hledat.) nebo alespoň s vyhřívaným předním sklem a sedačkami. A ona i dodatečná zástavba „bufíku“ nevyjde dráž než LPG. Servisní historie a garance km je samozřejmostí. Ale to je jenom moje doporučení, navíc nemám informaci, jestli vůz garážujete (pro provoz a nutnost nezáv. topení důležitá věc). Určitě si všechno ještě promyslete, a když nakonec rozhodnete pro bezproblémový atmosferický benzín, nemyslím si, že uděláte chybu. Spotřeba bude vyšší a subjektivní pocit ze zátahu nižší, ale mimo 1.8 se to dá překousnout. Navíc bude u benzíňáku nižší pořizovací cena a vyšší šance najít vůz s malým nájezdem. Ovšem při současných cenách PHM Vám diesel i při těch 20tis ročně stejně ušetří minimálně 10.000Kč na palivu. 

Fotogalerie
6 fotografií